2017-09-04 08:58:04
Спочатку планувалося, що судна компанії будуть поставляти газ з російських перевалок споживачам в Румунії, Болгарії, Албанії та Туреччини.
Днями в порт Миколаєва зайшло судно із скрапленим газом на борту. Газовоз «Дніпро LPG» ємністю 900 тонн, прибувши з портопункту Очаків, у ніч з 18 на 19 серпня пришвартувався до причалу за адресою Каботажний спуск, 3, що знаходиться в оренді у ТОВ «Миколаївський рибний порт».
До цього дня в акваторію Миколаївського морського торгового порту ніколи не заходили розвантажуватися газовози. Газових терміналів тут немає і не було. Проте, за станом на 31 серпня газовоз «Дніпро LPG» вже встиг один раз «розвантажитися», після чого знову «сходити» в Очаків і повернутися повним до Миколаєва. Розвантаження газу відбувається безпосередньо з борту газовоза в автомобільні цистерни. – повідомляє місцеве видання Преступности.нет.
Незважаючи на побоювання співробітників порту з приводу безпеки такої операції, сам трейдер та деякі галузеві експерти, прізвища яких видання не називає, запевняють, що жодної небезпеки в разі дотримання всіх технологічних умов скачування газу безпосередньо в автоцистерни немає.
– Це ж не якісь забруднюючі речовини, це природний газ, просто скраплений, – говорить перший заступник капітана Миколаївського торгового морпорту Костянтин Сизов.
Однак, за його словами, до сьогоднішнього дня в акваторію Миколаївського морського торгового порту газовози ніколи не заходили. Експерт «Консалтингової групи А-95» Артем Куюн підтверджує, що танкер «Dnipro LPG» – це перший газовоз, який зайшов і розвантажується в Миколаєві.
– Це дійсно перший. Ми відправляли запит в АМПУ – немає, не було ніколи в Миколаєві газовозів, – говорить він.
Як зазначено в публікації, в Україні на сьогоднішній день працює кілька терміналів скрапленого газу – в Чорноморську, Ізмаїлі, Одесі, Рені. Деякі з них працюють на імпорт, інші – на експорт, навпаки, вивозячи з України скраплений газ. Однак, танкер «Dnipro LPG» в обхід цих терміналів зайшов просто на причал до Миколаєва.
Як з’ясувалося, процедуру з постачанням скрапленого газу в Миколаїв здійснює молода українська фірма «Оранж Ойл», оператор оптового ринку нафтопродуктів. Компанія зареєстрована 26 жовтня 2015 року в Києві на вулиці Великій Васильківській, 77-А на жителя Краматорська Донецької області Романа Румянцева.
За словами директора підприємства, йому в Миколаєві і не потрібен ніякий LPG-термінал, щоб постачати зріджений газ.
– А навіщо термінал? Для того, щоб газ там зберігати, а потім переливати в цистерни. Правильно? Судно саме по собі є терміналом на воді, яке забезпечено саме по собі пожежною безпекою, пожаротушением, яке має всі документи, і відповідає повністю тієї кваліфікації, по якій їй дозволяє перевозити і перевантажувати ці вантажі. У тому числі обладнаний причал необхідним технологічним їм обладнанням, яке необхідне для безпечної перевалки з пожежогасінням. У чому, я не розумію, питання. Де написано, що забороняється так робити? – заявив Румянцев у коментарі журналістам.
У червні поточного року на першому міжнародному форумі «Black Sea Petroleum 2017» Румянцев заявив, що «Оранж Ойл» придбала і почала експлуатацію двох LPG-танкерів для трейдингу зріджених вуглеводневих газів в чорноморському басейні.
Однак, спочатку планувалося, що судна будуть поставляти газ з російських перевалок споживачам в Румунії, Болгарії, Албанії та Туреччини. Везти газ до себе в Україну Румянцев спочатку розглядав як економічно не вигідну діяльність.
– Сьогодні економіки везти в Україну газ з моря немає. При появі арбітражу цін ми зможемо використовувати свій флот для поставок його в Україну, – говорив він в червні.
Однак, через півтора місяці один з двох танкерів компанії став возити скраплений газ в Миколаїв, купуючи його у шотландській компанії «Elstar Trade LP» і завантажуючи його в румунському порту Константа.
Примітно, що спочатку п. Румянцев заперечував захід судна у Миколаїв, але змушений був підтвердити цю інфрмацію після оголошення журналістом відкритих даних щодо місця знаходження судна «Dnipro LPG».
У підсумку він поділився інформацією про те, що подібні причали компанія «Оранж Ойл» зараз ще будує в Очакові і Одеської області.