2017-06-26 16:04:09
ЄБРР та ЄІБ мають намір інвестувати до 50 мільйонів євро на розвиток Дніпра як транспортноїартерії. Про це заявили на конференції "Дніпро у європейському фарватері", організованоїза підтримки посольстваКоролівства Нідерландів та Міністерства інфраструктури України.
Як розповіли в Мінінфраструктури, у конференції взяв участь Надзвичайний та Повноважний Посол Королівства Нідерландів в Україні Кейс Ян Рене Кломпенхауер, представники українського Уряду, народні депутати України, міжнародні експерти з питань розвитку внутрішніх водних шляхів, представники бізнесу та міжнародних фінансових інституцій.
"Розвиток сільськогосподарської сфери ставить нові виклики перед українською транспортною та логістичною мережею. Україна має унікальний ресурс, використання якого може дозволити Україні стати стратегічною частиною європейської економіки, – це Дніпро",- заявив посол Нідерландів Кейс Кломпенхауер.
«Окрім розвантаження автомобільних доріг та залізниці, розвиток внутрішнього водного транспорту сприятиме екологізації перевезень шляхом зменшення шкідливих викидів автомобільним транспортом. Також це є одним з пріоритетних завдань Угоди про асоціацію між Україною та ЄС», – зазначила віце-прем`єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе.
Для визначення переспектив транспортного розвитку річки Дніпро Міністерство інфраструктури та посольство Нідерландів розпочали реалізацію "Ініціативи розвитку Дніпра" у вересні 2016 року, Після того як Інженерний корпус армії США провів дослідження шлюзів. ЄІБ, ЄБРР та делегація ЄС долучиличь до цієї ініціативи, здійснивши попередні дослідження щодо можливостей залучення інвестицій. Також підтримка надається з боку Світового банку.
Заступник міністра інфраструктури України Надія Казначеєва, пояснила: «Одним із проектів стало вивчення можливості здійснення державно-приватного партнерства в порту Херсон та розвиток нижньої частини Дніпра. Розробкою пре-ТЕО, завершення якого відбулося наприкінці березня 2017 року, займалися міжнародні компанії Royal Haskoning, Rebel Group та інші, за підтримки Групи Світового банку. Будь-який план розвитку починається з амбітної мети. Тож, Міністерство інфраструктури та Уряд України мають мету: якомога швидше створити всі необхідні умови для залучення приватних інвесторів до річки та реалізації ініціативи розвитку Дніпра та інших внутрішніх водних шляхів».
Ці дослідження є кроком для інвестицій у річку, що посилить економіку. Для того, щоб отримати повну користь і залучити реальні інвестиції, Україні потрібно охопити розвиток річки та внести необхідні зміни в структуру управління на річці.
«Першочергові завдання, які наразі стоять перед Міністерством інфраструктури України, це прийняття Закону Про внутрішній водний транспорт, впровадження норм та стандартів Європейського Союзу на річках України, днопоглиблення річок та стале фінансування для підтримки інфраструктури річок. Ці послідовні кроки дозволять Україні збільшити обсяг вантажоперевезень, залучити світових інвесторів до розвитку річкової інфраструктури України, що у свою чергу посилить економіку країни», – зазначив Віктор Довгань, заступник міністра інфраструктури України.
На думку низки експертів, річка є невід’ємною частиною мультимодальної транспортної мережі України. Щоб підтримувати агробізнес та сприяти економічному зростанню, необхідно вдосконалити інфраструктуру та логістику. Річка дає можливість транспортувати вантажі дешево та екологічно безпечно. Розвитку внутрішніх водних шляхів сприятиме свобода плавання. Визначивши чіткі правила, Україна може створити ринкові умови на річці, що призведе до вдосконалення її інфраструктури. Однак це означає, що Україні спочатку потрібно інвестувати в саму річку, – зазначають голандські експерти.
З часом річка Дніпро може стати частиною Транс’європейської транспортної системи E40 Рейн-Дунай-Чорне море, А7, Дніпро- Прип’ять, Балтійське море. Цю ідею підтримав пан Даніель Жак, представник Європейської Комісії. За підтримки політики сусідства ЄС та реалізації Угоди про Асоціацію найбільша річка України зможе досягти міжнародних стандартів навігації. Дніпро як частина європейської інфраструктури – це більше, ніж ідея. Це точка на горизонті.