АМПУ уклала контракт з Novadeal LTD на експлуатаційне днопоглиблення акваторії порту «Южний»

2017-06-21 08:59:08

Бюджет проекту становить 96,28 млн грн.



20 червня 2017 року Адміністрація морських портів України (АМПУ) підписала договір з компанією Novadeal LTD (дочірнє підприємство групи компаній DEME Group, Бельгія) на проведення експлуатаційного днопоглиблення внутрішньої акваторії і внутрішнього підхідного каналу порту «Южний». 
Як розповіли в АМПУ, підрядник був визначений в рамках тендерної процедури в електронній системі Prozorro. Роботи необхідні для підтримки паспортних глибин акваторії порту і забезпечення безпеки мореплавання в операційних акваторіях причалів №№ 2–4, 7–9, 16,17, 3Н і 38. Бюджет проекту становить 96,28 млн грн. Запланований обсяг днопоглиблення — 411 238 куб м.
Підписання угоди відбулося в Посольстві Королівства Бельгія в Києві. У ньому брали участь Посол Королівства Бельгія в Україні Люк Якобс, заступник регіонального директора DEME Group Жан П’єр Десманент, керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс і начальник адміністрації морського порту «Южний» Максим Широков.
«Показник якісних змін в АМПУ це, в тому числі, і наша співпраця з провідними міжнародними компаніями. Готовність європейських компаній брати участь в проектах АМПУ, виходити на прозорі тендери свідчить про довіру з боку міжнародної професійної спільноти. Ми раді отримати в якості партнера з розвитку інфраструктури порту «Южний» бельгійську Novadeal, яка перемогла в конкурсі в Prozorro. Ця співпраця буде корисною для нас як підприємства, для морської галузі та для України в цілому», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Він підкреслив, що таким чином АМПУ запустила всі три заявлені на 2017 рік проекти зі збільшення глибин в порту «Южний». «Нагадаю, старт двох проектів капітального днопоглиблення був зроблений в травні, після підписання відповідних угод з підрядником»,— сказав Райвіс Вецкаганс.
Пропозиція компанії Novadeal LTD в рамках тендеру «Експлуатаційне днопоглиблення — підчистка дна від наносів на внутрішній акваторії морського порту «Южний» і внутрішньому підхідному каналі» була визначена системою Prozorro як найбільш економічно вигідна. Так, зокрема, економія склала майже 2 млн грн від очікуваної вартості послуг.
«Підписання цієї угоди є прекрасним прикладом зміцнення ділових відносин між Україною і Бельгією. Чотири з п’яти найбільших світових днопоглиблювальних компаній засновані в дружніх Бельгії та Нідерландах. Ми переконані, що розвиток проекту буде успішним, враховуючи солідну міжнародну репутацію та інноваційні технології DEME Group», — заявив Посол Королівства Бельгія в Україні Люк Якобс.
За словами заступника міністра інфраструктури України Віктора Довганя, незважаючи на невелику суму контракту у порівнянні із попередніми двома, це важлива угода за своїм значенням для розвитку порту «Южний» та є свідченням орієнтації порту на міжнародну співпрацю.
В даний час АМПУ реалізує ряд значущих інфраструктурних проектів в портах України, серед них в активній стадії знаходяться проекти зі збільшення глибин в «Южному». У травні підприємство підписало два контракти: на збільшення глибини акваторії біля причалів №№ 23–25 ​​в рамках меморандуму з компаніями «М. В. Карго» і Cargill, а також на збільшення глибин підхідного каналу і акваторії біля причалів №№ 5–6. Виконавцем робіт за двома даними проектам виступає китайська China Harbour Engineering Company. Контракт з бельгійською компанією став третім документом, підписаним з міжнародною днопоглиблювальною компанією, спрямованим на збільшення потужності порту і підвищення його інвестиційної привабливості.
Довідка
Необхідність проведення експлуатаційного днопоглиблення регламентована нормативними документами. Зокрема, згідно з вимогами п 4.2.1, 4.2.2 «Правил технічної експлуатації портових гідротехнічних споруд», затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.05.2005 № 257, технічне обслуговування портових акваторій повинне забезпечувати підтримку необхідних навігаційних габаритів акваторії порту / каналу і забезпечувати безаварійне плавання і стоянку суден. При цьому періодичність проведення таких робіт встановлюється підприємством.
В цілому, днопоглиблювальні роботи, що виконуються в акваторії порту, підрозділяються на капітальні та експлуатаційні. Капітальні роботи передбачають зміну діючих паспортних глибин і розширення підхідних каналів, операційних акваторій; виконуються в морських портах в рамках планів розвитку портів і націлені на довгострокове використання. Експлуатаційне днопоглиблення проводиться для підтримки діючих паспортних глибин і забезпечення безпеки судноплавства і здійснюється з метою ремонту суднових ходів або видалення насосів мулу.
Останні проміри глибин в акваторії морського порту «Южний» показали, що фактична глибина на деяких ділянках акваторії не відповідає проектним показникам. Тому 15 березня 2017 року адміністрація порту «Южний» оголосила тендер на вибір підрядника для експлуатаційного днопоглиблення операційних акваторій причалів №№ 2–4, 7–9, 16,17, 3Н і 38.
Дані причали спеціалізуються на перевалці таких вантажів: причал № 2 — карбамід, № 3 — аміак, № 4 — метанол (оператор — ПАТ «ОПЗ»; № 4 — тропічні олії (оператор — «Дельта-Вілмар СНД»); № 7, 8, 9 — універсальні вантажі (оператор — ДП «МТП «Южний»); № 16 — зернові вантажі (оператор — «ТІС-зерно»); № 17 — мінеральні добрива (оператор -«ТІС-Міндобрива»); 3Н — нафта, (оператор — філія ТОВ «Укртранснафта» МНТ «Південний», 38 — пісок, генеральні вантажі (оператор — ДП «МТП «Южний»).