Мінінфраструктури вітає інтерес Азербайджану до поромів, що знаходяться на балансі “Укрзалізниці”

2017-05-22 10:50:00

Перший паром відремонтований і може вийти на маршрут найближчим часом



Міністерство інфраструктури України вітає зацікавленість Азербайджанського Каспійського морського пароплавства в оренді або придбанні залізничних поромів "Герої Шипки" і "Герої Плевни", що знаходяться в оперуванні компанії "Ліски" ПАТ "Укрзалізниця".
Про це повідомив заступник міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Віктор Довгань на прес-конференції, присвяченій підсумкам візиту української делегації до Китайської Народної Республіки, в Києві в п’ятницю – передає "Інтерфакс-Україна".
"Буде у нас міжурядова комісія 15-16 червня. Ми для себе внутрішньо поставили дедлайн, що в червні нам треба прийняти рішення, куди ми рухаємося з поромами. Перший паром відремонтований, він може вийти хоч зараз на маршрут. Другий – ще там треба трохи дотягнути до червня. Але концептуально хто зацікавлений – зацікавлений Азербайджан дуже сильно, причому, на профільному рівні, їх найбільший перевізник – Азербайджанське Каспійське морське пароплавство ", – сказав Довгань.
Він також зазначив, що особисто бачить цю компанію перевізником, який оперує зазначеними поромами, оскільки вона може дати наскрізний уніфікований єдиний тариф і на Каспії, і на Чорному морі.
"На Каспії він монополіст, на Чорному морі він буде конкурувати з болгарами і нашою компанією" Укрферрі ", – додав заступник міністра інфраструктури.
У плані роботи в цьому ключі з китайськими інвесторами, В.Довгань висловив сумнів, що китайці будуть оперувати поромами, проте їм під силу взяти участь в тендері на оренду / концесію залізнично-поромної переправи в порту "Чорноморськ".
"Ключовий проект – це частина" Шовкового шляху "транспортна інфраструктура – залізнична поромна переправа в порту" Чорноморськ ". Сума інвестицій там невелика, за попередніми оцінками консультантів ЄБРР, які вже зробили попереднє ТЕО – до $ 50 млн. Але чого нам не вистачає, це вантажу у зворотньому напрямку. У нас є вантаж, який йде в країни Середньої Азії, і в перспективі в Китай, а в зворотному напрямку вагони йдуть порожні. тобто, ми чекаємо не просто інвестицій від китайських корпорацій – ми чекаємо ще й вантажопотоку ", – констатував В.Довгань.
Як повідомлялося, раніше колишній тоді главою "Укрзалізниці" Олександр Завгородній повідомляв про отримання на баланс ПАТ поромів "Герої Шипки" і "Герої Плевни", що знаходяться в оренді судноплавної компанії "Укрферрі" (Одеса).
Як зазначав у листопаді 2016 року глава "Укрзалізниці" Войцех Балчун, один з двох зазначених поромів може почати роботу вже в січні 2017 року. До цього член правління "Укрзалізниці" Марек Злосний повідомляв про намір на початку 2017 року випустити на лінію Одеса – Грузія зазначені пороми після ремонтних робіт.
Пізніше, в грудні того ж року, В.Балчун повідомив, що "Укрзалізниця" вивчає можливість застосування "Герої Шипки" і "Герої Плевни" на міжнародних поромних лініях. За його словами, пороми не значаться на балансі ПАТ: формально вони – на балансі Фонду держмайна України, але перебувають в хозведеніі "Укрзалізниці". У лютому-2017 В.Балчун заявив про намір передати обидва порома в бербоу-чартер.
В травні 2017 року стало відомо, що Азербайджанське Каспійське морське пароплавство не виключає можливості покупки або оренди залізничних поромів "Герої Шипки" і "Герої Плевни".
За словами голови правління азербайджанської компанії Рауфа Валієва, уряд його країни поставив перед підприємством завдання налагодити співпрацю з Україною в частині якнайшвидшої реалізації проекту "Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут" (ТКТМ).