2017-04-11 17:38:13
Окупаційна влада планує перетворити Євпаторійський порт на пасажирський. Але не вистачає коштів.
У 2016 році в порт Євпаторії зайшло лише одне турецьке судно з товарами для окупованого Криму – 2,5 тис. тонн сухих будівельних сумішей. Слід зазначити, що це був взагалі єдиний захід судна в порт за весь рік. У 2017 році поки що не було жодного.
Про це повідомляє російська ІАА Порт Ньюз.
В радянський і пострадянський час порт був на одному з перших місць в Криму за всіма показниками, оскільки з усіх портів він найближчий до материкової частини України.
За часів незалежності Туреччина регулярно направляла в порт вантажі R0-Ro – фури з будматеріалами, фруктами, овочами, товарами народного споживання, які потім переправлялися на материкову Україну, Росію та Білорусь. Судна стояли в черзі на захід у порт по 5-6 годин. Туреччина хотіла будувати в Євпаторії торгову базу, нарощувати поромне сполучення.
Напередодні російської окупації, в січні-лютому 2014 року, показники вантажопереробки Євпаторійського порту за даними АМПУ становили 138,02 тис. тонн .
З 2014 року, після окупації Криму, порт живе, в основному, за рахунок перевалки піску і перевезення пасажирів. У 27 км від Євпаторії, на озері Донузлав, знаходиться віддалений район Євпаторійського порту. На дні озера сімферопольська фірма «Південний союз», що належить місцевому бізнесмену Сергію Клочкову, видобуває пісок. Два портальні крани, розташованих на північній косі озера, розвантажують пісок з судна і поміщають його на вантажівки, які потім розвозять пісок по Криму.
У 2016 році порт перевалив 356 тис. тонн піску при можливостях близько 1,3 млн тонн. Як повідомили ІІА «ПортНьюс» в Євпаторійському торговому порту, в рамках реконструкції буде подовжений причал, а також підготовлена територія для установки ще одного, третього крана. Купівля крана програмою не передбачена. Якщо на нього знайдуть гроші, потужність вантажного причалу виросте до 2 млн тонн на рік. Крім піску, на причалі можна перевалювати тарно-штучні і інертні вантажі.
У порту є три пасажирських судна, два з яких виведені з експлуатації (судно «Таврика» і катер «Буревісник»), а одне – теплохід «Яніна» на 220 пасажирів зараз ремонтується і готується до навігації. У 2016 році силами «Яніни» порт перевіз 18505 чоловік. Теплохід здійснює щоденні годинні морські прогулянки, а також два рази в тиждень виконує рейси на Севастополь.
Крім розвитку власних пасажирських перевезень, порт після реконструкції пірсів хоче залучити приватних судновласників, які проводять морські прогулянки для туристів. Вони будуть платити гроші порту за користування пірсами. Щоправда, в цьому випадку перевізникам доведеться обзавестися ліцензією на перевезення.
Наразі більшість морських перевізників в Криму працюють нелегально. Вони заманюють туристів через інтернет, а для посадки на своє судно, що стоїть на рейді, використовують шлюпки, які доставляють пасажирів з берега.
Нагадаємо, Головдержекспертизи РФ схвалила проект реконструкції Євпаторійського торгового порту вартістю 525 млн рублів, але ці гроші покриють лише третю частину потреб порту.