Українські порти отримають значні кошти на реконструкцію

2017-04-04 13:56:59

АМПУ представила провідним світовим підрядникам плани з розвитку портової інфраструктури на найближчі роки



Адміністрація морських портів України (АМПУ) презентувала компаніям-членам Американської торговельної палати в Україні, а також ключовим українським та іноземним інженерно-будівельним компаніям проекти з розвитку причальної інфраструктури. Перелік об’єктів, принципи будівництва та цінові параметри озвучив керівник підприємства Райвис Вецкаганс в рамках «Дня розвитку портової інфраструктури», який проводився спільно з Палатою 4 квітня 2017 року.
Як повідомили в Адміністрації морпортів, у заході взяли участь українські проектні та будівельні компанії, а також світові лідери галузі — STRABAG SE (Австрія), HOCHTIEF Infrastructure GmbH (Німеччина), China Harbour Engineering Company (Китай), Daewoo E & C (Південна Корея), AECOM (США) та інші компанії, які раніше не брали участь в тендерних торгах АМПУ. Залучення нових підрядників забезпечить оптимальну пропозицію — як за якістю реалізації, так і за ціною робіт, максимально відкриє ринок і дасть імпульс розвитку бізнесу, що працює в портах.
Зокрема, в поточному році продовжиться реалізація проектів з будівництва причалу 1-з і реконструкції причалу № 7 в Одеському порту, почнеться реконструкція гідротехнічної частини причалів № 1,2 в Чорноморському порту. Також АМПУ планує розпочати роботи з реконструкції гідротехнічної частини причалів № 3–4 в порту Маріуполь і будівництво причалу № 8 в порту Миколаїв. АМПУ планує направити до кінця року 966 мільйонів гривень на розвиток причальної інфраструктури.
«Найбільш якісну і оптимальну за ціною роботу підрядника в портовій інфраструктурі ми отримаємо, тільки значно розширивши конкуренцію на тендерах АМПУ і відкривши цей ринок компаніям зі світовим ім’ям. Для цього ми вже максимально спрощуємо проектну документацію відповідно до міжнародних стандартів FIDIC. Це забезпечить тристоронній аналіз проекту, максимальну прозорість процесу і неодмінний гриф ”якість” »,— зазначив керівник підприємства Райвіс Вецкаганс.
Крім того, необхідно спростити процедури погодження та затвердження проектної документації з будівництва об’єктів за бюджетні кошти. Тому в АМПУ підготували пропозиції змін до чинних актів Кабінету міністрів. «Їх прийняття дозволить усунути подвійну процедуру узгодження проектної документації державними органами, спростити умови здійснення капітальних інвестицій і скоротити час погодження та затвердження проектів до двох років. Вже найближчим часом ми обговоримо свої напрацювання з експертами і бізнесом»,— додав Райвіс Вецкаганс.
Президент Американської торговельної палати в Україні, Андрій Гундер, зазначив: «Публічна презентація планів з розвитку портової інфраструктури сприяє забезпеченню прозорості процедур проведення тендерів, і саме це є запорукою успішного функціонування портової галузі. У той же час, і бізнес, і АМПУ зацікавлені не тільки у інформуванні про поточні та майбутні проекти в портах, а й, в першу чергу, у виконанні робіт, особливо в частині анонсованих капітальних інвестицій в обсязі близько 3,5 млрд. грн. на будівництво та реконструкцію причалів, проекти щодо днопоглиблення. Здійснення заявлених проектів, в тому числі початок нових, затверджених урядом, має бути відображено в фінансовому плані підприємства, що дозволить реалізувати заявлені інвестиції».