2017-04-03 13:03:37
30 березня в Одесі відбулась церемонія нагородження переможців 10-го Національного морського рейтингу України за результатами роботи у 2016му році. Загалом в ході 10-го рейтингу було визначено 58 лауреатів.
Досягнення року – 2016
За результатами опитування головним досягненням 2016го року на водному транспорті України експерти назвали сдачу в експлуатацію у Миколаївському морському порті великих терміналів компаній COFCO Agri та "Бунге Україна" (26 голосів).
Термінали було побудовано в короткі строки завдяки китайським та американським інвестиціям, які вдалось залучити у Миколаїв. Експерти відзначили високий технічний та технологічний рівень об’єктів.
Пам’ятним знаком за перше місце у номінації "Досягнення року – 2016" нагороджено компанію "Бунге Україна" (генеральний директор Дмитро Горшунов), компанію COFCO Agri (генеральний директор Володимир Осадчук) та компанію "Український будівельник" (голова правління Василь Капацина).
На другому місці – відкриття второї черги зернового терміналу компанії "Risoil S.A." у Ільїчівському морському порті (9 голосів). Зараз термінал перевантажує 1,% млн.тон зернових та 0,5 млн.тон продуктів переробки маслічних, після повної реалізації проекту потужність зросте до 4,5 млн.тон на рік. Нагороджено CEO підприємства – Шота Хаджишвілі.
На третьому місці – ще одна компанія з миколаївським корінням ООО СП "Нібулон" (генеральний директор Олексій Вадатурський). Експерти вважають, що у 2016му році компанія досягла незаперечних успіхів у відроджені судноплавства річкою Південний Буг, відкрила річні пасажирські перевезення швидкісними судами але і збільшила обсяги перевезень зерна суднами власного флоту. У 2016му році компанія також поставила абсолютний рекорд України по експорту зернових.
Невдачі року – 2016
1. Неефективне управління галуззю та відсутність реформ.
Експерти відмітили "імітацію реформ керівництвом Мінистерства Інфраструктури на тлі повного припинення реформування", "відсутність роздержавлення та притоку приватних інвестицій", "відсутність державної концепції розвитку морського транспорту та судноплавства", "деградацію управлінської вертикалі", "провал інфраструктурного пакету законів", "відсутність комплексного підходу, єдиної стратегії реформування галузі", "повна відсутність реформ", "непрофесіоналізм і повна безхребетність галузевого міністерства – найбільше розчарування 2016го року, яке стало найбільш невдалим для морегосподарського комплексу за всі 25 років".
2. Перетасовки кадрів та втрата професіоналізму.
Експерти відмітили кадрову нестабільність, коли на 13 керівників держпортів 10 є "виконуючими обов’язки", "абсолютно незрозумілу кадрову політику, в т.ч. знищення посади профільного заступника Мінистра", "призначення топ-керівниками МІУ некомпетентних і далеких від транспорту чиновників", "злочинну кадрову політику у філіалах АМПУ та держстивідорах".
3. Неправомірні втручання силовіків ("наїзди") на підприємства галузі.
Людина року на водному транспорті – 2016
Перше місце – Василь Капацина, почесний голова Миколаївскього морського порту. Експерти рейтингу відмітили його зусилля по організації будівництва двох терміналів у Миколаївському морському порту.
Друге місце – Олексій Вадатурський, генеральний директор СП "Нібулон". Експерти високо оцінили його системні зусилля по відродженню судноплавства річкою Південний Буг.
Третє місце поділили Юрій Крук, президент Асоціації портів України та Андрій Ставніцер, генеральний директор групи терміналів "ТІС".
"Золота тона" – 2016
За рекордні показники вантажопереробки в історії стівідорних компаній, які переробили не менше 1 млн.тон.
У 2016му році такі рекорди у своїй історії встановили 4 українські стівідорні компанії (у 2015му році – 9 компаній):
– "Грінтур-Екс" (в.о.гендиректора Ігор Пугач), компанія працює у Миколаївському порту, встановила рекорд у своїй історії перевантаживши 3601 тис. тон, що на 8,2% більше ніж у 2015му році.
– ООО "ІЗТ" (генеральний диреткор Владислав Верховський), зерновой термінал у Ільїчівському порту, перевантажив 3166,5 тис.тон вантажів, що на 15,9% більше ніж у попердньому році.
– Ільїчівський морський рибний порт (виконавчий директор Вадим Мєлєнтьєв), перевантажив 2858 тис.тон, що на 37% більше ніж у 2015му році.
– Морський перевантажувальний комплекс "Евері" (директор Василь Бєлов), розташований у Миколаївському порту, перевантажив 1346,2 тис. тон, що на 61,2% більше ніж у попередньому році. Вперше в історії перевантажено більше 1 млн.тон вантажів.
Абсолютний рост – 2016
Переможцями номінації стають стівідорні підприємства, що досягли найбільшого річного приросту вантажообороту.
– на 807 тис.тон – ДП "Ізмаїльський морський торговельний порт" (директор Андрій Єрохін).
– на 769 тис.тон – Ільїчівський морський рибний порт (виконавчий директор Вадим Мєлєнтьєв".
– на 641 тис.тон – морський термінал "Евері" (директор Віталій Бєлов).
Темпи росту – 2016
Переможцями номінації стають стівідорні компанії, які досягли найбільшого річного темпу розту вантажообороту (у %). Рейтинг проводиться серед 30 найбільших компаній, які працюють не менше 2х років.
Перше місце зайняв морський термінал "Евері" (директор Віталій Бєлов). Рост вантажообороту склав 91%.
Золотий контейнер – 2016
Перше місце – Компанія Maersk Line (213 330 ТЕU, + 27,6%).
Big Box – 2016
NYK Line (Nippon Yusen Kabushiki Kaisha) досягла найбільших темпів росту обсягів перевозок контейнерів через порти України.
За розвиток лінейного судноплавства – 2016
Нагороду вручено судноплавній компанії "Укрферрі" (президент Олександр Курлянд).
У 2016му році компанія спромоглася вдвічі збільшити частоту рейсів на лінії Чорноморськ – ПотиБатумі, що забезпечило рост обсвягів перевезень вантажів і пасажирів на 120%. Загальний обсяг вантажних перевезень на лініях склав у 2016му році 1 млн.тон.
Оновлення флоту – 2016
Перше місце – СП "Нібулон" (генеральний директор Олексій Вадатурський). У 2016му році на суднобудівному-судоремонтному заводі "Нібулон" було збудопано 5 несамоходних суден проекту В2000 і одно судно проекту NBL-91. Також на початку 2016го року був введений в експлутацію несамохідний плавучий кран "Нибулоновец".
Друге місце – Адміністрація морського порту "Южний" (начальник Максим Широков), за замовленням філії було збудовано многоцільове судно "Sea Ant".
Рейтинг крюінгових компаній очолила компанія "Ви Шипс Україна" (директор Ігор Сафін), компанія працевлаштувала 6915 моряків.
Експедитор року – 2016, Морский агент – 2016
Перше місце зайняла компанія "Метінвест-Шиппінг" (генеральний директор Ірина Лямцева) – 26383,6 тис. тон вантажів та 772 судна.
За розвиток інфраструктури – 2016
– компанія "ТІС-Зерно" (директор Ігор Чобітько) за введення в експлуатацію найбільшого у Європі напольного складу для зберігання зернових на 120 тис.тон. Масштабна модернізація терміналу вдвічі збільшила його пропускну потужність, до 10 млн.тон зерна на рік.
– МСП "Ніка-Тера" (голова Олександр Гайду). Підприємство побудувало 9 додаткових залізничних шляхів (загалом 3 км), 15 стрілочних переводів та новий зважувальний комплекс, придбано 8 локомотивів ЧМЕ.
– компанія "Термнал-Укрпищесбытсырье" (виконавчий директор Дмитро Фалько). У 2016му році здала у експлаутацію пальмовий термінал з одночасним зберіганням 41 тис.тон вантажів. Побудовані залізнична і автомобільні естакади, лабораторія та інші об’єкти інфраструктури.
– компанія "Южмормонтаж" (генеральний директор Ільдар Гібадулін) нагороджена за величезний обсяг монтажних і демонтажних робіт в портах України у 2016му році.
Інженерне досягнення -2016
Нагороджено кандидата технічних наук Юрія Овсяннікова за розробку і впровадження приладу "Crane Eye", яке зебезпечує оператора крану раніше недоступною інформацією і дозоволяє підвищити безпеку вантажних робіт.
Рекорд року – 2016
Переможець у цій номінації "ТИС-Вугілля" (директор Віталій Кутателадзе) за встановлення рекорду швидкості навантаження для українських портів – за добу було навантажено 103 тис. тон залізорудної сировини на судно "Yue Shan".
Воля до перемоги – 2016
Нагороджується директор казенного підприємства "Морська пошуково-рятувальна служба" Віктор Сударєв, який переміг у боротьбі за окремий від АМПУ статус служби.
Морська тема – 2016
Професор Національного університету "Одеська морська академія" Володимир Торський як автор більш як 60 навчальних і навчально-методичних посібників для курсантів морських навчальних закладів.
Довідка.
Національний морський рейтинг України засновано у 2006му році профільним журналом "Порти України", ІАЦ "BlackSeaTrans" за підтримки Мінистерства інфраструктури України, профільних асоціацій "Укрпорт", "Рада портових операторів", АМЕУ, АМАУ, BINSA та іншими.