Перевалка залізорудного концентрату в Одеському порту здійснюється з дотриманням санітарних норм і під суворим екологічним контролем

Роз’яснення прес-служби ОФ ДП «АМПУ»

з приводу розповсюдженої вчора, 18.09.2019 р., інформації про «відновлення перевалки руди в Одеському порту відкритим способом» і начеб-то порушених при цьому санітарних нормах, які забороняють перевантажувати «руду відкритим способом ближче одного кілометра від місць постійного перебування живих людей»

1. Згідно СанПіН 2.2.1/2.1.1.1200-03 «Санітарно-захисні зони і санітарна класифікація підприємств, споруд та інших об’єктів», для здійснення перевантажувальних робіт з насипними вантажами санітарно-захисна зона повинна становити 300 м.

Відстань між складським майданчиком у тилу причалів 7-8 Бакалійної набережної порту, де сьогодні стивідорна компанія ТОВ «Металзюкрейн Корп. ЛТД» здійснює накопичення суднової партії залізорудного концентрату (ЗРК), і зеленою зоною центрального міського парку ім. Т.Г.Шевченка, не виходить за межу СЗЗ порту.

2. За даними адміністрації стивідорної компанії, в даний момент складський майданчик у тилу причалів №№ 7-8, де зазвичай накопичують металопрокат, не завантажений на 100 %. З огляду на необхідність ефективного використання орендованих у адміністрації порту виробничих потужностей, майданчик «довантажується» судновою партією залізорудного концентрату в обсязі 40 тис. тонн.

3. Портовий оператор ТОВ «Металзюкрайн Корп. ЛТД» займається перевалкою вантажів на причалах №№7-8 Одеського порту з 1 серпня 1993 року. Діяльність компанії пройшла сертифіккацію BUREAU VERITAS Certification  за міжнародним стандартом якості ISO-9001. З-поміж іншого, оператор має право здійснювати навантажувально – розвантажувальні операції з навалочними вантажами (в т.ч. рудою).

Для виконання операцій з перевантаження ЗРК у компанії є всі необхідні дозвільні документи, а саме:

– «Оцінка впливу господарської діяльності на довкілля» і висновки Державної екологічної експертизи, де вказаний перелік вантажів, які можуть оброблятися на причалах в Одеському морському порту;

– Дозвіл на викиди забруднюючих речовин, на підставі якого підприємство сплачує екологічний податок;

– Робоча технологічна карта (РТК) з перевантаження залізо-рудного концентрату.

4. Спеціалістами відділу екологічної безпеки Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» проводиться постійний контроль впливу господарської діяльності ТОВ «Металзюкрейн» на навколишнє середовище, в т.ч. шляхом регулярного відбору проб повітря, які досліджує незалежна сертифікована лабораторія. Результати досліджень показують відсутність перевищення ПДК шкідливих речовин на місці проведення перевантажувальних робіт і у СЗЗ порту. Крім того, в 2019 році на ТОВ «Металзюкрайн» була проведена планова перевірка територіальним органом – Державною екологічною інспекцією Кримсько-Чорноморського округу на предмет виконання вимог природоохоронного законодавства. Перевірка не виявила порушень при здійсненні господарської діяльності ТОВ «Металзюкрейн».

5. ЗРК, тобто, збагачена мікрогранульована залізна руда, не входить до переліку вантажів з високим ступенем пилоутворення (рос.:«пылящие грузы»), оскільки

– залізорудний концентрат містить близько 10% вологи, при його зберіганні на поверхні бурту утворюється кірка;

– високий питомий вміст заліза (60-65%) робить цей вантаж «важким», бурти концентрату на відкритих майданчиках не піддаються впливу вітрової ерозії;

– вугільний пил у складі ЗРК відсутній.

6. З точки зору транспортних властивостей, ЗРК відноситься до класу вантажів, які не утворюють небезпечних хімічних реакцій, негорючі, пожежо- та вибухобезпечні, не схильні до самонагрівання і самозаймання.

7. Залізорудний концентрат вивантажують з напіввагонів на причал за допомогою грейферів з пелюстками щільного змикання, подальша зачистка рухомого складу здійснюється електромагнітами, а при перевантаженні на судна між бортом і причалом навішуються відбійні пологи (козирки), що виключає потрапляння вантажу в акваторію .

8. ЗРК не є небезпечним вантажем. У Правилах морського перевезення небезпечних вантажів (МОПОГ – РД 31.15.01-89) такий вантаж відсутній.

З огляду на вищезазначене, розповсюджена 18 вересня інформація про начеб-то допущені порушення екологічних вимог підчас перевалки ЗРК в Одеському порту виглядає свідомим перекручуванням фактів з метою маніпуляції громадською думкою і нанесення шкоди діловій репутації державного підприємства.

Прес-служба адміністрації Одеського морського порту