19.02.2019 на прес-конференції Миколаївського осередку «Національного корпусу» було озвучено неправдиву інформацію щодо вразливості навігаційного обладнання та програмних комплексів, які використовує у своїй роботі філія «Дельта-лоцман» ті інші необґрунтовані звинувачення на адресу державного підприємства.
Перше. Програмний комплекс «Navi Harbour», який впроваджено та використовується «Дельта-лоцман» для регулювання руху суден, є розробкою шведської компанії «Transas Marine International AB». Про високий рівень захищеності зазначених комплексів краще за все свідчать чисельні факти придбання, впровадження та функціонування таких радіолокаційних і програмних комплексів в системах як берегової охорони, так і VTS низки країн-членів НАТО (США, Франція, Великобританія, Іспанія, Норвегія, Болгарія, Греція, Ісландія) та багатьох інших держав світу. Такі комплекси щоденно експлуатуються «Дельта-лоцман» та доводять високий рівень надійності, автономності і захищеності. Факти відмов в роботі та/або негативного впливу на рівень безпеки судноплавства відсутні.
Влітку минулого року Україна проходила аудит Міжнародної морської організації ООН (IMO), до об`єктів аудиту входила служба регулювання руху суден (VTS), зокрема, пости VTS Одеса та Чорноморськ, діяльність яких була оцінена на відмінно.
Друге. Навігаційні системи, про які йшлося на цьому заході, дійсно відносяться до об’єктів критичної інфраструктури. Але інформація, яку вони акумулюють і генерують, є засобом виключно надання послуг з регулювання руху суден і забезпечення безпеки судноплавства в акваторіях і на підходах до портів України, і жодним чином не є засобом з забезпечення захисту державного кордону України і обороноздатності Держави. Це передбачено ст.ст.110-115 Кодексу торговельного мореплавства України.
Третє. Масштабна хакерська атака, що мала місце у 2016 році, вразила всю країну. Але рівень захищеності навігаційного обладнання та програмних комплексів запобіг сторонньому втручанню в їх роботу. Завдяки цьому будь-яких негативних наслідків для мореплавства – аварій або аварійних морських пригод, збитків – не було. Судноплавство в водах України на припинялося. Зараз система кібер-безпеки «Дельта-лоцман» повністю відповідає вимогам законодавства і сучасним викликам.
Ми з повагою ставимося до громадських організацій, тим більше патріотичної спрямованості. В той же час, прес-конференція 19.02.2019 стала прикладом розповсюдження недостовірної інформації, викривлення фактів, маніпуляції громадською думкою та нагнітання напруги. Закликаємо громадськість та представників ЗМІ уважно перевіряти факти, особливо, коли це стосується таких болючих для країни питань, як цілісність та безпека нашої держави.