Вживаються усі можливі заходи, націлені на більш чітку і прозору Процедуру взаємодії між НТЗ і Реєстром – Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків

Про це повідомляється на сайті Інспекціїі з питань підготовки та дипломування моряків.

На минулому тижні, а саме 7 лютого у Одесі за ініціативою Професійної спілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Асоціації «Всеукраїнське об’єднання крюїнгових компаній» (ВОКК) відбулися заходи за участю представників морських вищих навчальних закладів, морських навчально-тренажерних закладів (НТЗ), крюїнгових компаній, Морської Адміністрації (МА) та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків (ІПДМ).

Під час зустрічей, які відбулися окремо одна від одної, були порушені питання щодо значного підвищення цін за проходження тренажерної підготовки у НТЗ з подальшим отриманням відповідних свідоцтв, безпідставно звинувативши у цьому МА та ІПДМ.
Для того, щоб розібратися у цьому питані необхідно врахувати те, що ІПДМ не є органом, який здійснює контроль над діяльністю навчально-тренажерних закладів, і таким чином, ніяк не може бути чинником у складанні цін за послуги, які надаються самими НТЗ для моряків. Ціни за послуги у проходженні моряками різних курсів тренажерної підготовки складають самі НТЗ з урахуванням витрат з метою отримання прибутку. І якщо, на думку Інспекції, ціна за свідоцтво про проходження підготовки нижча за витрати на обладнання, на викладача, господарські витрати, – то виникає зрозуміле питання: «Чи була проведена відповідна тренажерна підготовка моряку? Чи замість проведення тренажерної підготовки моряку було просто продано свідоцтво?». На ці зрозумілі питання можуть відповісти лише самі моряки.

А також, у ході зустрічі представниками НТЗ було порушено питання щодо зміни Інспекцією процедури надання інформації від НТЗ до Єдиного Реєстру документів моряків України (Реєстр) про видані морякам свідоцтва.
Перш за все необхідно зрозуміти те, що кожному моряку, який отримав професійний диплом (Certificate of Competency) з підтвердженням про видачу диплома (Endorsement attesting the issue) для роботи на суднах, які плавають під прапорами інших держав, необхідно обов’язково отримати від цієї Держави, під прапором якої зареєстроване судно, підтвердження про визнання диплому (Endorsement attesting the recognition) у відповідності з Правилом І/10 Конвенції ПДНВ.
Слід зауважити, що без підтвердження що засвідчує визнання (recognition) диплома, моряки не мають право працювати на суднах під прапором інших держав, і для отримання цього підтвердження інші держави звертаються до Реєстру з запитами щодо підтвердження легітимності не тільки професійних дипломів, но і свідоцтв про проходження відповідної підготовки.
Варто звернути увагу на те, що за останній час спостерігається значна кількість надходження до Реєстру помилкової інформації від НТЗ про видані свідоцтва, що унеможливлює забезпечити Реєстром підтвердження легітимності відповідних документів на запити іноземних держав, та у свою чергу призводить до значної затримки у видачі українським морякам підтверджень, що засвідчують визнання диплома (Endorsement attesting the recognition).

Таким чином, саме з метою уникнення подання недостовірної інформації від НТЗ до Реєстру, Інспекцією вживаються усі можливі заходи, націлені на більш чітку і прозору Процедуру взаємодії між НТЗ і Реєстром.

“Відповідь ІПДМ не є повною: не торкнулася питань складу ДКК (відсутності представників морських вузів і крюингу), дивацтв електронного тестування на іспитах і обов’язковості подальшої співбесіди, штучного “звуження” кола “авторитетних” тренажерних центрів і появи посередників, що надають послуги “страхування” при здачі іспитів в ДКК, скорочення філій інспекції в регіонах і примусове направлення армії моряків до Одеси для підтвердження кваліфікації. І багато інших питань були задані представникам ІПДМ як на зустрічі з профспілками, так і на форумі українського крюїнгу.

У той же час відповідь ІПДМ можна вважати початком діалогу.” – прокоментували цей коментар у Ассоціації “Всеукраїнське об’єднання крюїнгових компаній”.