Ми збільшили вантажопотік і зупинили падіння галузі – Міністр Інфраструктури

12 лютого 2019 року в рамках робочої поїздки до Одеської області Міністр інфраструктури України Володимир Омелян взяв участь у розширеній нараді під головуванням Президента України Петра Порошенка щодо розвитку інфраструктури Одеського регіону.

«2017 – 2018 роки стали переламними та дозволили виправити негативні тенденції у морській галузі України, що розпочались у 2012 році. Ми збільшили вантажопотік і зупинили падіння галузі. Ми зрозуміли, що для України є єдиний шанс – це конкурувати на світовій мапі вантажоперевезень. Не може бути конкуренції між приватними і державними стивідорами в Україні. Може бути лише конкуренція України з іншими державами світу. Ми не є країною, яка просто експортує свої товари. Ми можемо перевозити транзитом величезні обсяги. І ми вже не раз доводили це в своїй історії. Я хотів би подякувати пану Президенту за те, що він дійсно є криголамом для морської галузі і рушійною силою для реалізації транспортної стратегії. Логістика серед топ-5 пріоритетів України, за рахунок чого Україна буде повноцінним гравцем на мапі світу», – заявив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури наголосив, що українське Придунав’я має важливе геополітичне та економічне розташування і розвиток інфраструктури Одещини є складовою посилення національної безпеки та економіки: «Ми маємо величезні виклики, які пов’язані з Азовським регіоном. І коли проводимо дискусії з нашими європейськими та американськими колегами, то я завжди наголошую, що ми повинні розвивати інфраструктуру Приазов’я, будувати нові дороги та розвивати мережу залізниць, але ми повинні зберегти наші порти. Ми повинні дати можливість розвитку Бердянську і Маріуполю. Я щиро вдячний Президенту України за те, що на всіх переговорах, які тривають останній рік, тема Приазов’я одна із тих, яка найчастіше піднімається нашими західними партнерами», – зазначив Володимир Омелян.

Очільник Міністерства зауважив, що українське Придунав’я має відіграти роль аванпосту у формуванні європейських транспортних коридорів України: «Чому ми саме в Ізмаїлі? Тому що ЄС починається з Ізмаїлу. Він починається з Рені. І ми є найближчим форпостом для того, щоб дати правильну модель розвитку співпраці громади, морського співтовариства і держави. На завершення, я би хотів підняти питання Укрзалізниці. Логістика України може бути успішною, лише коли у нас є спільна модель портів, залізниці, аеропортів і автомобільних доріг. Я вважаю, що за рахунок Укрзалізниці ми можемо дати новий поштовх для того, щоб Україна стала справжньою транзитною державою», – підсумував Володимир Омелян.

За підсумками наради Президент України дав доручення розробити сучасну конкурентну тарифну політику для українських портів, поступово переходити до державно-приватного партнерства, а з часом і до приватизації, у портовій сфері. Крім того, має відновити свою роботу у м. Ізмаїл центр сертифікації моряків, а потужності Ізмаїльського дунайського інституту будуть розширені.