Нагадаємо, що 7 лютого в Одессі відбувся ІІ Національний форум Українського крюїнгу.
Сьогодні прес-служба надіслала остаточну резолюцію форуму.
РЕЗОЛЮЦІЯ ДРУГОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ФОРУМУ УКРАЇНСЬКОГО КРЮІНГУ
«Український крюинг – розвиток або деградація»
Провевши широке обговорення актуальних проблем роботи вітчизняної системи освіти, підготовки, і працевлаштування моряків та зазначаючи:
необхідність забезпечення високого рівня відповідності українського крюінгу світовим стандартам і вимогам міжнародних конвенцій;
взаємозалежну систему, що склалася «освіта-підготовка-працевлаштування», в якій остаточним споживачем послуг, що прямо залежить від їх якості, є крюінг;
значну роль національної системи морської освіти, підготовки та працевлаштування моряків в формуванні позитивного міжнародного іміджу країни, як морської держави, підтверджуючи прихильність українського крюїнгу розвитку морської індустрії України, форум висловлює крайню стурбованість з приводу:
значного погіршення системи державного управління морською галуззю;
відсутності цілісної державної стратегії розвитку морського потенціалу України;
вимивання професіоналів з галузі і призначення на керівні посади випадкових людей;
відсутності необхідних змін в нормативних документах, що вимагає сучасність;
значного збільшення корупційних складових в діяльності державних органів, що регулюють діяльність підготовки та дипломування моряків,
відсутність взаємодії Міністерства інфраструктури України і Морської адміністрації з громадськими організаціями та фахівцями визнаючи необхідність професійного об’єднання бізнесу, як єдино можливого інструменту ефективного лобіювання його інтересів на державному та міжнародному рівнях, постановляє, що з моменту прийняття цієї резолюції Асоціація «Всеукраїнське об’єднання крюінгових компаній» (ВОКК), діючи в тісній співпраці з усіма зацікавленими сторонами – представниками української системи освіти, підготовки та працевлаштування моряків, матиме право від імені II Національного форуму українського крюінгу:
1. Представляти інтереси всіх елементів української системи освіти, підготовки та працевлаштування моряків у відносинах з центральними органами виконавчої влади щодо забезпечення дієвого захисту всіх
складових українського крюінгу, як виду бізнесу, ґрунтуючись на базових принципах державно-приватного партнерства.
2. Всебічно підтримувати і координувати розвиток сектора морського працевлаштування шляхом удосконалення взаємовигідної та взаємодоповнюючої співпраці систем освіти, підготовки та
працевлаштування моряків.
3. Продовжити діяльність щодо лібералізації діяльності крюінгових компаній, зокрема просування пропозицій для прийняття рішення про скасування ліцензування діяльності суб’єктів господарювання, що
здійснюють посередницьку діяльність у працевлаштуванні моряків.
4. Від імені морської спільноти направити звернення до Міністерства інфраструктури України та Кабінету Міністрів України з висловленням недовіри Державній службі морського і річкового транспорту України в
зв’язку з незадовільною роботою: непрозорістю дій; відсутністю узгодження запроваджуваних ініціатив з громадськістю; ігнорування думки морської громадськості і професіоналів галузі; систематичним ігноруванням участю в заходах профільних професійних громадських організацій; систематичним
порушенням законодавства України щодо відповідей на запити громадських організацій; порушенням норм законодавства і кваліфікаційних вимог при призначенні капітанів портів; непрозорістю і порушенням норм
законодавства при перевірці морських навчально-тренажерних закладів, штучному блокуванні їх роботи; а також з відсутністю практичних результатів роботи у виконанні функцій морської адміністрації України.
5. Вимагати від Міністерства інфраструктури та Морської адміністрації забезпечення якнайшвидшого перегляду нормативно-правових актів у сфері підготовки та дипломування моряків з метою приведення їх до рівня сучасності в зв’язку зі зміною міжнародних вимог і законодавства України, за участю всіх зацікавлених органів державної влади, а також професіоналів галузі і громадських організацій;
6. У зв’язку зі збільшенням корупційної складової в сфері дипломування моряків та непрозорості дій Державних кваліфікаційних комісій Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків вимагати від Міністерства інфраструктури України, в сфері управління якого перебуває Інспекція:
6.1. У максимально стислі терміни впровадити комп’ютерне тестування в Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків як єдину форму підтвердження кваліфікації моряків з повним скасуванням усної співбесіди з членами комісій, що безпосередньо пов’язана з корупційними ризиками.
6.2. Забезпечити 100% впровадження електронного запису моряків для проходження підтвердження кваліфікації в Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.
6.3. Негайно відновити діяльність філій Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків в містах Маріуполь, Херсон, Миколаїв, Ізмаїл та Київ для забезпечення постійно діючих комісій з питань забезпечення стабільної роботи з підтвердження кваліфікації моряків у всіх регіонах України в місцях
їх масового зосередження, а також підтвердження кваліфікації персоналу портофлоту і державних підприємств, що забезпечують роботу морських і річкових портів (гідрографія, лоцманська служба, тощо).
6.4. Негайно офіційно опублікувати перелік питань і відповідей комп’ютерного тестування для моряків, а також перелік джерел, за якими до них можна підготуватися.
6.5. Скасувати ініціативу Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків щодо тотального переукладання договорів з навчально-тренажерними закладами на реєстрацію документів моряків у Державному реєстрі документів моряків, як таку, що суперечить законодавству.
6.6. Забезпечити системну роботу спільних комісій Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків і морських ВНЗ відповідно до встановленого порядку.
6.7. Забезпечити включення до складу Державних кваліфікаційних комісій з підтвердження кваліфікації моряків представників навчальних закладів, а також крюінгових компаній, як основних споживачів праці кваліфікованих моряків.
6.8. Розробити процедури періодичного аудиту процесів підготовки і прийняття іспитів представниками крюінгових компаній і профспілок.
6.9. Провести рецензування фахівцями вищих навчальних закладів та крюінгових компаній питань комп’ютерного тестування, які виносяться на державні кваліфікаційні комісії.
6.10. Забезпечити виконання Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків термінів видачі відповідей на перевірку дійсності документів.
6.11. Забезпечити ефективне та безперебійне постачання дипломно-паспортних відділів бланками документів моряків (дипломи, свідоцтва про професіоналізм), а також послужних книжок моряка для легітимного підтвердження стажу роботи на суднах.
7. Направити запит до міністерства інфраструктури України з вимогою аргументувати призначення на посаду начальника Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків і його заступника осіб, які не мають досвіду роботи на флоті, знань і досвіду застосування спеціалізованого міжнародного законодавства, без проведення конкурсу та без проведення консультацій з морською громадськістю.
8. Вимагати від Міністерства інфраструктури України і Морської адміністрації ефективних дій по викоріненню корупційних чинників та забезпечення максимальної прозорості діяльності в сфері контролю за тренажерної підготовкою і в сфері дипломування моряків.
7. Вимагати від Міністерства інфраструктури та Уряду України термінових заходів щодо ратифікації Конвенції Міжнародної організації праці про працю в морському судноплавстві 2006 р. (MLC 2006) і виконання всіх її стандартів.
8. Вимагати від Міністерства інфраструктури офіційного оприлюднення результатів аудитів ЕМСА і ІМО, що проведені у 2018 році і проект коригувальних дій щодо усунення виявлених недоліків та зауважень аудиторів для підготовки своєчасної, кваліфікованої відповіді, обгрунтованої в інтересах держави і прийняття коригувальних дій.
9. Всебічно розширювати взаємодію Асоціації ВОКК з Морський Палатою України для створення стабільної єдиної громадської платформи, що об’єднує інтереси морського співтовариства і бізнесу, з подальшим
розвитком системи самоорганізації і саморегулювання бізнесу, що здійснює свою діяльність в сферах навчання, підготовки і працевлаштування моряків із залученням до участі широкого кола зацікавлених сторін на партнерських і рівноправних умовах співпраці.