У Екоінспекції є свій підхід до роботи з портами. Це не порядок взаємодії, а порядок домінування, – глава Державної регуляторної служби

Неправомірна зупинка торгових суден Державною екологічною інспекцією в українських портах несе величезні фінансові ризики.

Якщо ситуацію не виправити найближчим часом, то кількість кораблів, які заходять до вітчизняних портів, зменшиться.

Про це розповіла глава Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна, повідомляє Обозреватель.

За її словами, зараз немає порядку взаємодії морського порту, Адміністрації морських портів та екологічної інспекції. Це створює додаткові ризики, відповідно, власники кораблів змушені платити за страховку більше.

“Між органами та портом треба впорядкувати відносини. Хто за що відповідає і хто кого інформує. Зараз це не врегульовано. Також немає правил стягнення проб. Як довести, що саме це судно завдало шкоди довкіллю? Пальцем в небо тут не можна, все має бути чітко і зрозуміло. Прямого зв’язку між кораблем і екологічним забрудненням акваторії часто зовсім немає і довести щось важко”, — вважає Ляпіна.

Щоб не допустити погіршення економічної привабливості українських портів, важливо ухвалити підзаконні акти Кабінетом міністрів України. Вже створено робочу групу, яка і повинна напрацювати рішення для голосування на Кабміні. У ній беруть участь всі зацікавлені органи і структури, крім екоінспекції.

“У них (Екоінспекції. — Ред.) є свій підхід, який не подобається всім. Це не порядок взаємодії, а порядок домінування. Якщо екоінспекція домінуватиме над усіма — це неадекватно в сучасному світі. Повноваження треба чітко розподіляти, тому ми наполягаємо, щоб ключову роль тут відігравало саме Міністерство інфраструктури”, — наголосила глава Регуляторної служби.

Зазначимо, початок упорядкування системи роботи екологів було покладено ухваленням закону “про введення єдиного вікна”, який набув чинності у жовтні 2018 року. Закон, зокрема, передбачає митне оформлення документів в електронному вигляді та скасування радіологічного контролю екологами. Щоправда, остаточно врегулювати питання можна лише після прийняття підзаконних актів Кабінетом міністрів України.

Як раніше повідомлялось, у морському порту “Чорноморськ” простоює судно, затримане інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення довкілля. Судно простоює в порту вже три доби.