- Деталі
- Створено: П’ятниця, 08 лютого 2019, 16:11
8 лютого в Одесі відбулася чергова зустріч представників Міністерства інфраструктури України, команди підтримки реформ (офіс RST), керівництва АМПУ, ДП «МТП Южний» з представниками трудового колективу і профспілковими організаціями підприємства. На зустрічі обговорювалася підготовка концептуальної записки проекту концесії ДП МТП «Южний».
Проект концептуальної записки, був розроблений офісом підтримки реформ (RST) при Міністерстві інфраструктури України. Він ґрунтується на рекомендаціях міжнародної компанії Egis International, а також враховує позитивний досвід роботи з підготовки до концесії держстивідорів в портах Ольвія і Херсон. На зустрічів Одесі були обговорені робочі питання і пропозиції до документа, які будуть враховані при проведенні засідання робочої групи з підготовки до концесії держстивідора у порту Южний. Ця група була створена відповідно до наказу Міністерства інфраструктури № 196 від 28.04.2018 р. (із змінами)
За словами голови офісу RST при Міністерстві інфраструктури Ірини Кошель, після затвердження концептуальної записки, почнеться розробка техніко-економічного обґрунтування (ТЕО), яке і стане основою для прийняття рішення про доцільність концесії. Як іу випадку з пілотними проектами в портах Ольвія і Херсон, при підготовці ТЕО концесії ДП «МТП Южний» захисту інтересів працівників буде приділятися не менша увага, ніж економічним показникам. “Міністерство інфраструктури гарантує, що умови концесійного проекту будуть містити норми, які забезпечать захист трудовим колективам і унеможливлять примусове скорочення працівників майбутнім концесіонером, оскільки проект концесії має бути вигідним і державі, і концесіонеру, і суспільству»,— відзначили представники RST.
Крім того, всі питання, пов’язані з чисельністю працівників підприємства в ході реалізації концесійного проекту, будуть вирішуватися прозоро при безпосередній участі Міністерства інфраструктури України, Одеської ОДА, Державної служби зайнятості, керівництва ДП «МТП „Южний“ і Южненської філії ДП „АМПУ“, а також профспілкових комітетів підприємства.
Саме для цього з ініціативи Адміністрації морських портів України представники профспілкових організацій держстивідора та Южненської філії АМПУ були включені до складу робочої групи, що займається підготовкою ДП „МТП Южний“ до концесії. Також до її складу увійшли представники міської ради міста Южний, для якого порт та стивідорні компанії, що працюють в ньому, є основним джерелом наповнення бюджету. Таким чином, всі зацікавлені сторони своєчасно отримують достовірну інформацію про хід підготовки ТЕО концесії ДП „МТП Южний“, а в процесі роботи над документом враховуються рекомендації та інтереси трудового колективу і місцевої влади.
„У проекті концептуальної записки розглядається чотири сценарії розвитку порту за участю концесіонера. Детальне опрацювання всіх аспектів: комерційного, юридичного, екологічного та соціального, як одного з найважливіших, буде зроблено вже при підготовці ТЕО. Техніко-економічне обґрунтування здійснять незалежні авторитетні експерти і процедура буде аналогічною концесійним проектам в портах „Ольвія“ і „Херсон“, які є пілотними і зайняли чимало часу. ТЕО для цих проектів розробляв Консорціум міжнародних консультантів, сформований ЄБРР і Світовим банком, вони пройшли обговорення за участюпредставників трудовихколективів державних стивідорних компаній, а також місцевої влади. Робота на кожному етапі підготовки концесії держстивідора в Южному також буде максимально прозорою, скрупульозною та зваженою“,— зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Нагадаємо, що Національна транспортна стратегія до 2030 року, затверджена Кабінетом міністрів України в 2018 році, передбачає поступовий вихід держави з стивідорної діяльності через інструменти державно-приватного партнерства, в тому числі концесію.