Китайський контейнеровоз HENG YANG 9 під прапором Республіки Панама упродовж 2025 року неодноразово заходив до тимчасово окупованого Севастополя, порушуючи встановлений Урядом України режим закритих морських портів. Севастопольський морський торговельний порт офіційно оголошено закритим з 15 липня 2014 року, Севастопольский морський рибний порт – з 14 квітня 2016 року. Українська сторона поінформувала Секретаріат Міжнародної морської організації (ІМО) про неприпустимість проведення вантажних операцій в закритих українських портах. Раніше відповідне питання порушувалася в циркулярних листах ІМО від 13 червня 2024 року № 4887 і від 05 липня 2024 № 4892. Від початку російської агресії проти України у 2014 році торговельні судна під управлінням резидентів Китаю уникали Кримський півострів. Судноплавні компанії, власники, оператори і капітани суден повинні й надалі суворо утримуватися від будь-яких контактів із тимчасово окупованими територіями, що порушують українське законодавство. Такі дії є протиправними і створюють ризик потрапляння до міжнародних санкційних списків. Адміністрація судноплавства засуджує заходження іноземного судна до тимчасово окупованого Севастополя, а також приховування ним свого маршруту під час навігації у Чорному морі. Дії HENG YANG 9 є прямим зазіханням на суверенітет України і становлять загрозу для безпеки міжнародного судноплавства, порушуючи Конвенцію UNCLOS та SOLAS, а також Кодекс ISPS. Свідоме вимкнення судном транспондерів AIS може свідчити про його належність до «тіньового флоту» згідно з резолюцією Асамблеї ІМО А.1192(33). Адміністрація судноплавства наголошує, що в один ряд із «сірими» танкерами, що діють в інтересах рф, повинні ставитися і судна-порушники режиму закритих морських портів, які часто залучаються до викрадення продовольства та іншої продукції з тимчасово окупованих територій України. Питання протидії реєстрації субстандартних суден обговорювалося вчора на полях 80-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН під час двосторонньої зустрічі Президента України Володимира Зеленського з Президентом Республіки Панама Хосе Раулем Муліно. Відтак сподіваємося на належну і конструктивну реакцію від китайської та панамської сторін на інцидент. Закликаємо морську спільноту неухильно дотримуватися норм міжнародного морського права та поважати суверенітет держав у межах їхніх внутрішніх вод і територіального моря. повідомляє Морська Адміністрація