18 січня 2019 року відбулася зустріч Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна з Головою Представництва Європейського Союзу в Україні Хюґом Мінґареллі.
Зустріч було присвячено обговоренню проекту ЄС «Допомога органам влади України в удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту».
У заході також взяли участь: перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, керівник проекту ЄС «Допомога органам влади України в удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту» Бернар Семерія, Директор Національного секретаріату CoST Наталія Форсюк, представники Офісу ефективного регулювання (BRDO) та Команди підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури.
На прес-конференції, яка відбулася за підсумками зустрічі, Міністр інфраструктури України подякував європейській стороні за допомогу в розвитку української інфраструктури та висловив сподівання на продовження успішної співпраці.
««Drive Ukraine 2030» – Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року, схвалена Урядом минулого року. Ми розробляли її за підтримки європейських партнерів і реалізовувати будемо також спільно. 39 українських інфраструктурних проектів, що передбачені «Drive Ukraine 2030», включені до Індикативного плану розбудови Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T). План підготовлено Європейською Комісією та Світовим банком з метою розвитку транспортного сполучення в країнах Східного партнерства», – повідомив Володимир Омелян.
Він наголосив, що Україна вже включена до Транс’європейської опорної транспортної мережі і стає важливим учасником розбудови транспортного коридору у сполученні Європа – Азія: «Історичну значущість цього неможливо переоцінити. Українська транспортна мережа вперше стає частиною стратегічних транспортно-логістичних коридорів Євросоюзу. Реалізація передбачених Індикативним планом проектів дозволить значно поглибити інфраструктурну євроінтеграцію України та в перспективі стати органічною частиною загальноєвропейської транспортної мережі».
Очільник Міністерства заявив, що участь разом з ЄС у розбудові TEN-T до 2030 року і втілення в життя «Drive Ukraine 2030» дадуть Україні європейську якість інфраструктури та зроблять з української держави невід’ємну складову транспортно-логістичної системи Євросоюзу.
«Відповідно до проекту Єврокомісії, на ці 39 проектів передбачено 4,5 млрд євро. Це змішане фінансування: кошти Європейського інвестиційного банку, Світового банку, державно-приватне партнерство», – додав Володимир Омелян.
Коментуючи результати спільної наради, Володимир Омелян зазначив, що підходи до менеджменту інфраструктурним циклом повинні відповідати європейським.
«З метою підтримки змін в Україні Європейська Комісія започаткувала проект технічної допомоги, який покликаний надати допомогу органам влади України в удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту. Одним з головних запланованих результатів цього проекту є розробка Комплексного плану дій для удосконалення менеджменту інфраструктурним циклом, який включатиме законодавчі, адміністративні, експлуатаційні, фінансові та організаційні заходи. Таким чином, ми не тільки спільно з ЄС реалізовуємо інфраструктурні проекти в Україні, а й змінюємо підходи до управління проектами на європейські», – заявив Міністр інфраструктури України.
Голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хюґ Мінґареллі у свою чергу заявив: «ЄС повністю підтримує Міністра Володимира Омеляна. Одне з основних завдань діяльності ЄС в Україні − це сприяти створенню конкурентоспроможної економіки, результатом якої буде створення великої кількості робочих місць. Це є дуже важливим і визначальним для такої країни, як Україна, й особливо для молоді. І, безумовно, одним із шляхів сприяння економічному розвитку України є створення сталої та ефективної транспортної системи. Щоб досягти цього, ми співпрацюємо з паном Міністром Володимиром Омеляном для того, щоб покращити нормативну базу, гармонізувати українське законодавство у сфері транспорту з європейським».
Він також наголосив, що Європейський Союз підтримуватиме Україну в реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року.
«Ми спільно з Міністром займаємося впровадженням Національної транспортної стратегії, яка була прийнята декілька місяців тому. Що стосується проекту, про який ми говорили сьогодні, то цей проект є одним із тих інструментів, який забезпечить більш ефективне впровадження Національної транспортної стратегії. Мова йде про ті інструменти, які допоможуть Міністерству краще відбирати, готувати та впроваджувати транспортні проекти. І ми дуже раді співпрацювати з Міністерством, щоб створити можливості для більш швидшого визначення та подальшої реалізації транспортних проектів у найбільш узгоджений спосіб», – додав Хюґ Мінґареллі.