26 грудня у приміщенні Миколаївської міської ради проходили громадські слухання з приводу затвердження детального плану території по вулиці Заводській, де морпорт проводить будівництво причалу №8. Однак миколаївці, котрі живуть поблизу, поки відмовилися погоджувати детальний план і зажадали, щоб міськвлада знайшла можливість зупинити будівництво галереї для транспортування зерна до судів, а також відселити їх в інші квартири.
Про це повідомляє кореспондент Преступности.НЕТ.
Головний архітектор міста Андрій Цимбал повідомив, що замовником розробки містобудівної документації виступає управління містобудування та архітектури міськради, яке уклало договір на розробку детального плану з підрядником ТОВ «Ніколаевдорпроект». Фінансування йде за рахунок позабюджетних коштів.
За словами архітектора проекту Юлії Аніщенкової, згідно з генпланом, дана територія знаходиться між причалом №7 та №9, і територією житлової забудови, яку в подальшому планують відселити, також це є промисловою зоною. Також архітектор зазначила, що будівництво терміналу не погіршить ситуацію з житлом, хоч і нинішній стан незадовільний.
Процедура розробки детального плану та його узгодження необхідна для того, щоб виділити інвестиційну площадку, за допомогою якої стане можливим знайти інвесторів, які закуплять квартири для відселення, так як у міська влада немає на це коштів.
При цьому жителі повідомили, що зараз йде будівництво галереї для транспортування зерна до суден, яке йде з порушенням в плані відстані між житловими забудовами. Згідно санітарних норм відстань повинна бути 50 метрів, а за фактом воно становить близько 19 метрів і проходить майже під вікнами городян.
– Ми не хочемо чути ні про які інвестиції, навколо нас чотири великих промислових підприємства, з досить великим оборотом в добу. Невже вони повинні залучати інвесторів, щоб відселити 44 квартири? Відселити нас і будуйте, що хочете. Змилуйтеся над нами, ну не можна ж так. Вчора ввечері вікно відкрили, а там фура одна за одною йдуть, це в 11 ночі, а причал ще не побудований. З іншого боку йде будівництво галереї, на місці колишнього дитсадка передбачено 9 бочок. Ну це ж ніякі санітарні зони не враховані! Немає там зеленої зони, – відзначала мешканка.
Депутат міськради по округу Сергій Карцев зазначив, що умови проживання людей не відповідають нормам, а на відселення людей або забудову хоча б 2-х під’їзного багатоквартирного будинку піде не менше двох років. Зокрема він зазначив, що є два варіанти вирішення ситуації, що склалася: це затвердити детальний план і через інвестплоащадку знайти тих, хто погодитися на будівництво нового житла. Другий вихід – це відмовити на час в будівництві галереї і причалу №8, щоб місто зайнявся будівництвом житла для людей. На думку Карцева, другий варіант складно втілити в життя, тому слід дотримуватися першого, хоч є деякі ризики.
Жителі також вимагали зупинити будівництво галереї до того моменту поки їх не відселять в інші квартири, проте депутат зазначив, що у міста немає правових підстав на зупинку робіт. При цьому мешканка відзначала, що є висновки санепідемслужби, яка підтвердила, що є кілька порушень: не дотримано відстань забудови від житлових будинків, за законодавством будівництво має бути обгороджена двометровим парканом і поруч повинні облаштувати окремий прохід, проте цього зроблено не було.
Після тривалого обговорення, жителі висловили готовність погодити детальний план, але з урахуванням того, щоб до їх відселення призупинили будівництво галереї.
– Погодитися з планом, це перспектива, я від імені всіх жителів можу заявити, що ми згодні, але потрібно зупинити будівництво галереї та переселити жителів, – заявляв чоловік.
У той же час заступник головного архітектора Миколаєва Марина Калмикова заявила, що розроблений детальний план території ділянки на вулиці Заводській, де пропонують побудувати причал №8, створений з порушенням законодавства, а посадові особи управління архітектури перевищили повноваження, приймаючи рішення про розробку плану на землях водного фонду .
У підсумку, городяни поки відмовилися погоджувати детальний план території. Вони запропонували провести ще одну зустріч, на якій можливо знайдуть консенсус і приймуть остаточне рішення з питання узгодження детального плану території.
Нагадаємо, що в Миколаївському морському порту триває будівництво причалу №8, в тилу якого планується розвиток універсального перевантажувального комплексу. Основним призначенням причалу буде забезпечення вантажно-розвантажувальних і складських робіт з приймання, зберігання і перевалки різних експортно-імпортних вантажів.
Раніше повідомлялося, що адміністрація Миколаївського морського порту 27 грудня по результатами тендеру замовила у ТОВ «Гидрострой Україна» будівництво причалу №8 за 379 мільйонів 920 тисяч гривень. При цьому ТОВ «Гидрострой Україна» називали фірмою-прокладкою. Однак пізніше Господарський суд Миколаївської області відкрив провадження за фактом закупівлі Миколаївською філією ДП «Адміністрація морських портів України» робіт з будівництва причалу №8 вартістю 380 мільйонів гривень.