За концесію порту “Ольвія” боротиметься громада Миколаєва

26 грудня, на  засіданні робочої групи було розглянуто питання питання і прийнятто рішення щодо участі територіальної громади Миколаєва в конкурсі з передачі в концесію майна ДП «СК«Ольвія ».

Втім, серед багатьох голосів «за» лунала й інша думка, і належало воно начальнику управління комунального майна НГС Мкртич Мкртчяну, повідомляє кореспондент Інше ТБ.

Робоча група вважає за доцільне участь Миколаєва в конкурсі на концесію порту «Ольвія» і рекомендує міському голові Олександру Сенкевичу зробити це. І головні аргументи – не тільки визначення стратегії міста, а й економічна вигода.

Депутат Миколаївської міськради В’ячеслава Апанасенко повідомив, що на його думку, «Ольвія» – перспективний порт з нормальними глибинами, що знаходиться біля самого входу в канал, з незавантаженою на 70% територією і прилеглими земельними ділянками, які можна додати до порту і відкрити там технопарк. Визначився В’ячеслав Апанасенко і з роботою комунального підприємства (хоча умови конкурсу на концесію порту «Ольвія» ще не виписані, за законодавством брати участь в таких конкурсах може комунальне підприємство, яке і буде представляти територіальну громаду міста Миколаєва, – прим.ред.) – спочатку воно може займатися збором лляльних вод, відходів життєдіяльності порту і суден, що обслуговуються в портах (зараз цим займається іногородня компанія і, на думку депутата, «завдає щодо завдання шкоди екології нашого го ода »), контролем входять на територію портів вантажів, зважуванням та справлянням грошей за перевантаження, а також залученням стивідорних компаній для партнерської діяльності.

Підрахував В’ячеслав Апанасенко і витрати:

– на операційну діяльність комунального підприємства – 6-12 млн.грн. на рік;

– на підготовку до самої концесії (робота юристів) в 2019 році – до 300 тис.грн .;

– концесійний збір – близько $ 4,5 млн. (110-120 млн.грн., Які треба буде необхідно внести, якщо комунальне підприємство стане концесіонером);

– оплата концесійних платежів – приблизно 35 млн.грн. на рік;

– витрати на залучення інвесторів (відрядження і т.д.) – 50-100 тис.грн. у місяць;

– На думку деяких фахівців, що працюють в цій галузі, навіть за відсутності будь-яких великих інвестицій з боку міста, за винятком концесійного платежу, ми можемо збільшити обсяг перевалки до 8-10 млн.тонн (зараз перевалюється 2 млн.тонн вантажів – прим .ред.). Середня собівартість перевалки 1 тонни вантажу коливається в межах 7-8 доларів. Відповідно, множте – це виходить дохід більше 1 млрд.доларів, – сказав, зокрема, В’ячеслав Апанасенко. – За скромними підрахунками, при нормальному розвитку і організації діяльності даного підприємства, перебуваючи в концесії, ми отримаємо доходів близько 2,2 млрд.грн. проти 360 млн.грн. витратних, які ми протягом 5 років повинні понести.

Ідею участі міста в концесію гаряче підтримує і глава Громадської ради ринку нерухомості Петро Мойсол. Він вважає, що цей проект може об’єднати депутатів, та й «будинок навпроти» (Миколаївська ОДА – прим.ред.) Підключиться. Крім того, Петро Мойсол впевнений в тому, що можна уникнути витрат на концесійний збір, – треба звернутися до Кабміну з пропозицією передати СК «Ольвія» територіальній громаді міста в концесію без конкурсу, оскільки законодавство це дозволяє.

Втім, не всі члени робочої групи з захопленням і оптимізмом сприймають ідею участі міста в конкурсі на концесію СК «Ольвія». Начальник управління комунального майна Миколаївської міськради Мкртич Мкртчян назвав «фантастичним сценарієм» перемогу міста в такому конкурсі (Мкртич Самвелович оцінює ці шанси як нульові). А насправді треба займатися іншим – підготуватися до приходу в порт «Ольвія» інвестора розробкою Генерального плану міста, детального плану території, щоб заздалегідь визначити містобудівні вимоги до розвитку цієї території. «Новий інвестор буде розуміти, що, крім розвитку, припустимо, портової інфраструктури, йому доведеться в міську інфраструктуру вкласти те, що ми від нього вимагаємо», – уточнив Мкртич Мкртчян.

Вислухавши всі думки, міський голова Олександр Сенкевич доручив робочій групі розробити проект Статуту комунального підприємства, яке потім буде брати участь в конкурсі на концесію, висунути (запропонувати) кандидатуру керівника цього КП, який разом з керівником Департаменту економіки представить на депутатських комісіях проект Статуту комунального підприємства, з тим, щоб до середини лютого наступного року отримати вже рішення сесії.