2018-02-08 11:30:11
Можливі бюджетні втрати від прийняття законопроектів, за словами нардепа, “не зрівняються із очікуваним мультимодальним та економічним ефектами”.
Для фахового обговорення стану справ у галузях Міжфракційне депутатське об’єднання «За розвиток річок України» ініціювало проведення засідання круглого столу на тему «Відновлення суднобудування та судноплавства України».
Нагадаємо, проведення заходу заплановано на 8 лютого о 14:00 у конференц-залі №2 будівлі Верховної Ради України.
До участі запрошені народні депутати з різних фракцій та комітетів, уповноважені Представництва ЄС в Україні, представники профільних міністерств та асоціацій, голови місцевих державних адміністрацій, мери міст та підприємці.
Голова згаданого депутатського об’єднання Андрій Вадатурський у своєму блозі вже окреслив кілька напрямків, у яких планується діяти.
Так, вже зареєстровано законопроект №2475а-3 "Про внутрішній водний транспорт" з урахуванням європейського досвіду. Ідея полягає в тому, щоб максимально звільнити галузь від податкового навантаження і зробити річкові перевезення привабливими для бізнесу – розповів нардеп. Пріоритет при цьому буде надаватися суднам, що ходять під українським прапором. Нагадаємо, цей момент є однією з головних розбіжностей двох "конкуруючих" законопроектів з питань водного транспорту.
"Нажаль наявні розрахунки вимушують констатувати, що собівартість перевезень річками сьогодні не конкурентна із ціною перевезень альтернативними видами транспорту, які значно швидше доставляють товар та пасажирів до пункту призначення. Європейський досвід абсолютно протилежний. І заради якісних змін в Україні ми готові взяти ініціативу в свої руки та просимо підтримки" – пише Вадатурський.
Розвиток судноплавства на його думку створить реальний попит на будівництво суден всередині країни. А щоб підживити його, розроблено і подано до парламенту цілий пакет проектів, зокрема:
№6732 – продовження підтримки суднобудівних підприємств-резидентів України до 2028 року; здешевлення кредитів; реструктуризація заборгованості, відміна індексації, розстрочка виплат, відміна нарахування пені тощо.
№6733 – зміни до Податкового кодексу у частині звільнення суднобудівників від сплати ПДВ до 2028 року та земельного податку до 2020 року.
№6734 – зміни до Митного кодексу у частині звільнення від митних платежів при ввезенні комплектуючих та результатів досліджень для потреб суднобудівної галузі.
№6735 – зміни до Податкового кодексу у частині відміни акцизу на паливо для внутрішнього річкового транспорту та рентної плати за використання поверхневих вод.
Можливі бюджетні втрати від прийняття законопроектів, за словами нардепа, "не зрівняються із очікуваним мультимодальним та економічним ефектами". За його словами, експерти оцінюють, що одне робоче місце в суднобудуванні забезпечує роботою 7-8 робочих місць у суміжних галузях економіки. "Тому на даному етапі майже неможливо прорахувати ті додаткові надходження до бюджету від підприємств-суміжників". – відзначив Вадатурський.