“Укроборонпром” покладає відповідальність за долю Миколаївського суднобудівного заводу на МЕРТ

2017-11-20 11:52:06

В концерні пропонують тим чи ішним чином припинити утримання крейсера “Україна”, бо це “гирі, які тягнуть підприємство вниз”.



Майбутнє Миколаївського суднобудівного заводу та його працівників зараз знаходиться у руках чиновників Міністерства економічного розвитку  і торгівлі України як розпорядника Державного оборонного замовлення. Про це заявили в ДК "Укроборонпром".
Як зазначили у Концерні, треба якнайшвидше ухвалити чітке рішення: чи потрібен Україні ракетний крейсер "Україна", чи ні. Якщо потрібен – то включити в Державне оборонне замовлення на 2018 рік кошти на добудову судна. Якщо ж ні – продавати недобудову згідно з воєнною доктриною або передбачити в ДОЗ на 2018 рік гроші на подальше утримання судна у причальної стінки.
"Крейсер "Україна" – це гирі, які тягнуть підприємство вниз. Вже давно невизначеність його місця у структурі Військово-морських сил України, а також питання утримання та фінансування добудови не вирішуються. Завод не може розвиватися і рухатися вперед, накопичені чисельні борги. Перспективний і важливий для країни суднобудівний завод простоює через затягування рішення щодо крейсера. Потрібно негайно поставити крапку в цьому питанні та або позбавитися цього тягаря, або довести крейсер до 100% готовності та направити до ЗСУ, або профінансувати його подальше утримання", – наголосили в "Укроборонпромі".
У Концерні додали, що Міністерство оборони України зверталося до Кабінету міністрів і подавало пропозицію про демілітаризацію судна, але Уряд її не підтримав. Пропозиція "Укроборонпрому" щодо фінансування заводу також не отримала підтримки.
Як нагадали в Концерні, з лютого 2015 року держава припинила відшкодувати витрати підприємства на утримання крейсера. У результаті борги держави перед заводом і його працівниками  досягли 60 млн грн. Виплати цих коштів вистачило би на погашення всіх боргів із заробітної платні.
"Укроборонпром", у свою чергу, не може компенсувати зарплатні витрати заводу за рахунок інших підприємств через законодавчі обмеження. Адже згідно з законодавством України, кожне підприємство має бути рентабельним. Жоден завод, який входить до складу "Укроборонпрому", не отримує гроші з бюджету, а розраховує тільки на свою комерційну діяльність – зазначено в офіційному повідомленні концерну.
"Ще один шлях вирішення проблеми – це якісне планування і системне завантаження підприємства бюджетними замовленнями. Це дозволило б заводу вибратися з боргової ями і залучити кошти для погашення боргів перед його працівниками", – додали в концерні.
Нагадаємо, ракетний крейсер "Україна" було спущено на воду 27 років тому. Вже багато років його будівництво "заморожене" на стадії готовності на 95%. Миколаївський суднобудівний завод вже 3 рік самотужки виконує роботи з утримання крейсера, адже їх припинення призведе до руйнування його енергетичних вузлів, елементів обладнання, екологічного забруднення акваторії річок Буг та Інгул. Також в результаті руйнування та проведення консервації спеціальних виробів і його складових вартість крейсера у розмірі капітальних інвестицій впаде до вартості металобрухту.