Україна може вийти на докризовий рівень переробки контейнерних вантажів в портах – Вецкаганс

2018-09-07 13:30:11

За словами очільника АМПУ, єдиний показник, який поки демонструє спад — це транзит.



Переробка контейнерних вантажів в українських портах демонструє стабільну позитивну динаміку впродовж останніх 2,5 років. У порівнянні з 2015 роком обсяг переробки за підсумками 2017 р. виріс в 1,4 рази. А за 7 місяців 2018 р. приріст склав 18%. 
Такі дані озвучив керівник Адміністрації морських портів України (АМПУ)  Райвіс Вецкаганс в рамках XII Міжнародного Чорноморського контейнерного саміту в Одесі 6 вересня – повідомляють в АМПУ. 
За підсумками 7 місяців 2018 р. спостерігається позитивна динаміка по експорту та імпорту переробки контейнерів (23% і 17% відповідно). Крім того, як зауважив керівник АМПУ, це один з небагатьох видів вантажів, які разом з експортом загалом дозволяють підтримувати зовнішньоторговельний баланс держави – співвідношення між експортом та імпортом контейнерів становить практично 50% на 50%.
«Єдиний показник, який поки демонструє спад на 9% — це транзит. Саме тут ми бачимо додатковий потенціал для зростання»,— зазначив Райвіс Вецкаганс. За його словами, на реалізацію цього потенціалу спрямовані основні інфраструктурні проекти АМПУ в портах Южний, Чорноморськ та Одеса, які створюють умови для розвитку на їх базі повноцінних морських хабів для суден-контейнеровозів місткістю 10 тис. TEU.
Велике значення для реалізації наявного в Україні транзитного потенціалу має комплексний розвиток портової і наземної транспортної інфраструктури. За даними АМПУ, зараз спільно з Укрзалізницею розглядають проекти модернізації припортових залізничних станцій, поліпшення логістики, в тому числі за рахунок розширення використання контейнерних поїздів. Порти Южний, Одеса, Чорноморськ вже зараз включені в маршрути 10 з 11 існуючих в Україні контейнерних поїздів, що перевозять вантажі в Латвію, Естонію, Білорусь, Литву, Словаччину, Казахстан і Китай. Також розвиваються внутрішні контейнерні залізничні маршрути.
Відповідно до Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року планується збільшення частки українських портів в басейні Чорного моря до 30%. «На початковому етапі ця планка здавалася досить амбітною. Однак вже зараз ми переробляємо понад 24% вантажів на Чорному морі. Тому цілі стратегії виглядають цілком реалістичними», – підкреслив Райвіс Вецкаганс.