Розпочався брифінг виконувача обов’язків голови ДП “Адміністрація морських портів України” Олександра Голодницького на тему “Неочікувані особливості сьогодення ДП “Адміністрація морських портів України”.
Брифінг присвячений результатам діяльності АМПУ у 2021 році та планам на 2022 рік.
Завершилось будівництво причалу 1Z у морському порту Одесса, це велика перемога, оскіки це новий причал, який вже прийняв кілька суден в експериментальрному режимі та у цьому році має розпочати повноцінне функціонування.
Завершили днопоглиблювальні роботи в порту Чорнорськ по 3й та 5й черзі. Група причалів 14-17, на яких працює група Кернел та 10-11 та двосторонній пірс на яких працює компанія Рісоіл. Доведено глибини до 15 метрів.
АМПУ практично відновила прохідну осадку по річці Дніпро.
Обсяг перевалки в портах України зменшився на 6 відсотків, але деякі порти демонструють зростання.
АМПУ власними силами провело днопоглиблення в обсязі 3,6 млн.м.куб, практично у всіх портах України.
Відновлено торговельне судноплавство до порту Скадовськ.
Завершено проектування по 5 та 6 причалам в порту Південний.
Плани на 2022 рік
Фінплан на 2022 рік передбачає фінансування найбільш глибоководних причалів в порту Южний (причали 5 та 6 в порту Південний).
Відновлюємо будівництво Карантинного молу за спільним проектом с партнерами з Німеччини.
Заплановано роботи по 4й черзі в порту Чорноморськ для створення глибин до 15 метрів.
Заплановано створення якірної стоянки в морському порту Миколаїв, а також ліхтеровочну базу яка дозволить приймати Панамакс з осадкою 15 метрів. Це великі проекти, які потребуватимуть залучених ресурсів.
Плануємо розпочати днопоглиблення порту Південний для доведення глибин до 16 метрів.
Про ревізію АМПУ Державною аудиторською службою
Ревізія в АМПУ тривала 5 місяців і встановила рекорди:
- проміжок ревізії охопив більше 3х років. З кінця 2017 по травня 2021 року.
- кількість задіяних фахівців склала більше 70. Було покрито як центальний офіс так і всі філії. Це був комплексний підхід.
- кількість необгрунтованих, упереджених, неконструктивних висновків, які ми отримали.
Наприклад, було встановленно порушення щодо надання знижок в порту Південний. Це пряма норма Наказу Мініфраструктури, п 1.9. який був погоджений Кабміном. Знижки були введені у 2013 році. Правомірність їх надання ніколи на ставилась під сумнів. Більше того, від Антимонопольного комітету було “спонукання” щодо надання цих знижок, розмір знижки за рішенням АМКУ є виключною компетенцією АМПУ. Також суд зобовязав АМПУ створити прозорі умови для надання цих знижок.
За результатами ревізії ми отримали висновок щодо неефективних управлінських рішень загальним обсяго 1,5 млрд.грн.
Мінінфраструктури, АМКУ та судова система нас зобовязує надати цю знижку, в той час як Державна аудиторська служба називає це “неефективними” рішеннями.
Другий приклад. Наприкінці 20218 року, так само, був зареєстрований наказ Мінінфраструктури про затвердження понижуючого коефіціенту до усіх ставок портових зборів в усіх портах в розмірі 0,8.
Держаудитслужба зробила з цього приводу висновок – 1,4 млрд. грн “неефективних управлінських рішень”.
Аналогічно, ще 800 млн., грн. “неефективних рішень” щодо Наказу Мініфраструктури щодо зміни алгоритма нарахування корабельного збору.
Нажаль, наше посилання на зазначену судову практику та рішення АМКУ державними аудиторами проігноровано.
І таких «креативів на мільярд» чимало. Хоча є й більш «скромні» випадки. Так, окремими філіями АМПУ у період 2013-2016 р.р. було подано до суду позовів щодо стягнення з контрагентів санкцій за несвоєчасне виконання робіт до підрядників, судами такі санкції були визнані, АМПУ провело заходи примусового стягнення тощо. Але ініціатива – карається. Деякими з контрагентів було розпочато процедуру банкрутства, а у подальшому за рішенням суду компанії було ліквідовано, діяльність припинено. Суми заборгованостей, відповідно, списані з балансу філій. Висновок державних аудиторів: відшкодувати, загалом – біля 320 млн. грн. З кого? Із збанкрутілих та ліквідованих за рішеннями суду компаній, по яких з боку АМПУ було вжито вичерпні заходи? Питання риторичне, і сума дуже виразна як для Акту ревізії …
Ще державні аудитори стверджують про нібито неправомірне надання знижок суднам ліній закордонного плавання та відповідне спричинення збитків на суму орієнтовно 210 млн. грн. Не вдаючись в підробиці, скажу коротко: для таких звинувачень ДАСУ дозволяє собі вільне трактування та навіть синтаксичний розбір слів у тексті нормативно-правового акту, здійснюючи припущення з використанням таких слів як «логічно» та тому подібне.
Таких прикладів – десятки, а суми за ними – сотні мільйонів надуманих начебто порушень.
Ревізія та аудит, що тривали практично в усіх філіях та центральному апараті протягом практично півроку (з 12 липня 2021 по січень 2022), враховуючи час на заперечення тощо, відібрали можливість повноцінної роботи колективу АМПУ із реалізації важливих інвестпроєктів, планів розвитку портів, галузі.
А ось їх надумані, безпідставні висновки матимуть дійсно негативні наслідки через необхідність постійно, тривалий час доказувати свою правоту. Ми зазделегідь приносимо свої вибачення нашим партнерам, стейкхолдерам, заінтересованими сторонами за те, що через «креатив та фантазійність» окремих державних аудиторів ми не зможемо присвятити всі свої інтелектуальні та часові зусилля щодо проектів розвитку та розбудови галузі, а будемо вимушені втрачати значну їх частку на доказування своєї правоти. І ми доведемо, тому що дійсно праві».