Майже 14 тисяч кілометрів доріг побудовано та відремонтовано в межах програми Президента «Велике будівництво» за два роки. Про це йшлося під час всеукраїнського форуму «Велике Будівництво: Дороги та Мости» за участі Президента України Володимира Зеленського та Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.
Глава держави зауважив, що влада перестала мислити категоріями одного бюджетного року, змінила підхід до державних інвестицій, закупівель та ціноутворення, об’єднала різні команди та органи навколо довгострокових цілей, змогла залучити державні й міжнародні кошти, підвищити якість і навіть знизити вартість будівництва одного кілометра доріг.
«І результат — майже 14 тисяч кілометрів доріг за два роки програми «Велике будівництво». Оновлено й побудовано — те, що ми сьогодні бачимо згідно зі статистикою, — понад 40% основної мережі доріг України, які з’єднують великі та маленькі міста, всі важливі українські регіони», — зазначив Володимир Зеленський.
Прем’єр-міністр зауважив, що загалом за 2020-2021 роки на розвиток дорожньої й мостової інфраструктури було витрачено понад 10 млрд доларів.
«Це не просто цифри. Кожна гривня, вкладена в інфраструктурні проекти, дає мультиплікатор від 2 до 6,5 грн доходів в інших галузях. У 2022 році ми не збираємося збавляти темпів. Уже закладено більше 140 млрд грн на подальшу розбудову інфраструктури», — сказав Денис Шмигаль.
Очільник Уряду підкреслив, що, окрім державних коштів, до розвитку інфраструктурних проектів залучаються кошти міжнародних партнерів, а наступний етап — кошти бізнесу на умовах державно-приватного партнерства та концесії.
«Реалізація першого концесійного автобану «Краковець — Броди — Рівне» має стартувати наступного року. Це знаковий крок для України, оскільки кошти бізнесу дадуть додатковий поштовх для розвитку транзитного й туристичного потенціалу», — відзначив Прем’єр-міністр.
Як зауважив Денис Шмигаль, ще одним проектом концесійного автобану стане дорога «Стрий — Мукачево», за який вже конкурують інвестори.