Держстивідор в Южному може втратити можливість працювати з імпортним вугіллям через рішення суду

2018-09-12 16:59:05

На ділянці, яку може втратити держстивідор, розташовані з/д шляху порту, за якими подаються вагони для всіх причалів, якими користується підприємство



Одеський апеляційний адміністративний суд прийняв рішення, згідно з яким ДП "Морський торговельний порт Южний" може втратити право користування земельною ділянкою площею понад 3,5 га, на якому розміщені об’єкти портової інфраструктури. Більш того, держава в особі Одеської обласної державної адміністрації більше не є власником даної ділянки. 
Про це повідомляє портал ЦТС із посиланням на дані  Єдиного державного реєстру судових рішень України.
Спірне судове рішення було прийнято згаданим судом 14 серпня поточного року. Постановою Одеського апеляційного суду було скасовано рішення відділу Держкомзему в Комінтернівському районі Одеської області про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 3,5716 га, розташований в Комінтернівському районі на території Візірского сільради. Оскільки даний ділянка була надана для здійснення виробничої діяльності ДП МТП Южний, то тепер рішення Одеського апеляційного суду призведе до істотного збитку для найбільшої державної стивідорної компанії в Україні.
Як зазначив в коментарі порталу заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк, на сьогоднішній день на земельній ділянці загальною площею 3,5716 га розташовані залізничні колії виставкового парку, які використовуються безпосередньо у виробничій діяльності ДП МТПЮ. "А саме для прийому і накопичення вагонів з експортними та імпортними вантажами при їх вивантаженні-завантаженні на нижньому майданчику підприємства (причали №5-9). Орієнтовно, щодоби загальна кількість вагонів, перевантажують на цих залізничних коліях, може становити до 200 вагонів на добу (експорт / імпорт) ", – сказано у відповіді Юрія Лавренюка на запит журналістів. Питання про точній оцінці збитку держпідприємства від втрати земельної ділянки та частини інфраструктури в МІУ залишили без відповіді.
photo_2018-09-10_15-15-27
На фото видно, що, дійсно, на ділянці розташовані ж / д шляху порту, які обслуговують вагони для всіх причалів, якими користується держпідприємство. По суті, на цих шляхах відбувається розподіл вагонів для подачі-прибирання вагонів на / з причалів і видачею с / на станцію Берегова. Зокрема, ця ділянка була задіяний, в тому числі, і в розвантаженні американського вугілля на потужностях ДП МТПЮ в листопаді 2017 року.
Заміністра нагадав, що відведення земельної ділянки загальною площею 3,5716 га було розпочато ще в 2001 році, що відповідало плану розвитку Морського торгового порту Південний, яким передбачалося будівництво виробничих об’єктів, в тому числі залізничних під’їздів до причалів підприємства. Після розробки проекту відведення земельних ділянок ДП МТПЮ під будівництво виробничих об’єктів, отриманням відповідних висновків, дозволів і погоджень, розпорядженням Одеської ОДА №589 / А-2004 від 28.07.2004г. був затверджений цей проект, а відповідні державні органи зобов’язувалися видати підприємству державні акти на право постійного користування земельною ділянкою.
У свою чергу, ДП МТПЮ повинен був відшкодувати витрати, пов’язані з відведенням земельної ділянки. Підприємство, за інформацією МІУ, своєчасно виконало покладені на нього зобов’язання, перерахувавши кошти до відповідного бюджету в повному обсязі.
Також ДП "Морський торговельний порт Южний" виконав всі передбачені зобов’язання перед попередніми користувачами земельної ділянки в порядку, передбаченому чинним на той час, законодавством України.
Відзначимо, що перед цим, 5 квітня поточного року, рішення по даній ділянці не в інтересах держави прийняв Одеський окружний адміністративний суд. Позивачем виступила "Багатопрофільна виробнича сільськогосподарська фірма" Аліс ", яка заявила про свої права на вказану земельну ділянку через 14 років.
У Міністерстві інфраструктури, на запит ЦТС хто стоїть за компанією "Аліс" повідомили, що у відомства така інформація відсутня. Тим часом, з неофіційних джерел відомо, що приватна компанія "Аліс" більше 20 разів подавала і відкликала позови до ДП МТПЮ. Один з експертів юристів, опитаних ЦТС, зазначив що таку технологію часто використовують для потрапляння справи на розгляд до "потрібного" судді.
Як інформують в Міністерстві інфраструктури, на даний момент ДП МТПЮ вже подало касаційну скаргу у цій судовій справі. Розгляд касаційної скарги на рішення Одеського апеляційного адміністративного суду у Верховному суді України має відбутися найближчим часом. Також за фактом нанесення значного збитку для держпідприємства провести досудову перевірку можуть і органи прокуратури.