2018-02-07 12:54:41
Експерты звинувачують бюрократію та попереджують про серйозні ризики
Блокування Держекоінспекцією Північно-Західного регіону Чорного моря в морському порту «Південний» суден з великою партією аміаку носить скоріше політичне підґрунтя, ніж обумовлено технічними або іншими причинами. Таку думку висловив колишній заступник директора УГП «Укрхімтрансаміак» («Ухта») Віктор Полозов, коментуючи десятиденну затримку з відправкою кораблів з 65 тис. Т. Аміаку. Судна були завантажені з Одеського припортового заводу.
«Думаю, що це – чистої води політика. Тому що 30 років аміак вантажиться, 30 років відправляють його, і ніколи не було ніяких проблем. Навіть якщо і є такі порушення … можна ж попередити, ну дайте можливість і час виправити. На наступному судні скажіть, що воно може бути затриманим. Думаю, що по такому підприємству, як ОПЗ проблем з документами не може бути », – вважає екс-топ-менеджер« Ухта ».
За його словами, через подібних дій екоінспекторів по іміджу України, як країни-транзитера, наноситься черговий удар: «Покупці аміаку скажуть, що ми ненадійні транзитери, і ненадійне держава, що у нас ненадійне держпідприємство».
Перший заступник директора ОПЗ Микола Щуриков вважає, дії Державної екологічної інспекції повністю необґрунтованими: «Інспектори саботують оформлення документів, без посилання на нормативні акти, які не видаючи жодного документа, і просто не беручи ніякої документації».
У свою чергу, керівник проекту «Інфоіндустрія», експерт Дмитро Гордейчук, коментуючи можливі причини блокування партій з аміаком сказав наступне: «Це – звичайна бюрократична зволікання, яка ще раз підтверджує, що в Україні для експорту необхідно відкривати ворота, інакше у нас не те що експорту, а торгівлі нормальної не буде ».
«Треба розуміти, що це не український, – додає Дмитро Гордейчук, – а російський аміак, і ми можемо отримати «сюрприз» від РФ. Адже раніше неодноразово вже були проблеми з його завантаженням. У минулому році взагалі наш аміакопровід не працював … думаю, що може бути це спеціально роблять такий саботаж ».
Консультант компанії «ЦТС-Консталтинг» Андрій Ісаєв нагадує, що раніше до «роботу екологічної служби в порту було дуже багато претензій з боку всіх учасників роботи портової галузі – і стивидоров, і вантажовідправників, і судновласників».
«Деякий час тому інспектора екологічної служби звинувачувалися портовиками у вимаганні хабарів і перешкоджанні роботи судів … Не можу оцінити правомірність дій екоінспекції в даній ситуації, але затримка судна в будь-якому випадку – досить серйозний крок, на який можна йти тільки в правовому полі», – пояснив він.
На його думку, якщо будуть виявлені порушення з боку контролюючих органів, вони «повинні нести відповідальність за неправомірні дії, чого в нашій країні практично не спостерігається».
Нагадаємо, в морському порту «Південний» після завершення вантажних робіт, з 26 січня 2018 був затриманий вихід морських суден «Кліппер Марс» і «Кліппер Венус» з вантажем надзвичайно небезпеки – аміаком, в обсязі понад 65 тис. т. Крім того, стало відомо про блокування виходу ще одного судна – «Кліппер Один». За наявною інформацією ці три суди вже відправлені.
В коментарі виданню Hubs, перший заступник директора ОПЗ Микола Щуриков підтвердив інформацію, що затримане і четверте судно – Gas Snapper, а блокування відправки кораблів – саботаж, який несе ряд економічних і екологічних ризиків в масштабах всієї країни.
За словами топ-менеджера, 7 лютого, запланована зустріч з главою Мінекології Остапом Семераком за сформованою скандальної ситуації. «Може, ми прийдемо до якогось результату», – зазначав він.
за матеріалами Hubs