2017 року на металобрухт здали більше 740 суден

2017-12-29 11:40:34

При цьому за даними аналітиків темпи утилізації старих суден в 2017 році знизилися



Незважаючи на те, що темпи утилізації старих суден в 2017 році знизилися, в порівнянні з минулим роком, в середньостроковій перспективі оновлення світового флоту буде проходити з високою інтенсивністю. 
Такими є дані аналітичного агентства Clarksons Research – повідомляє seafarers.
У поточному році на металобрухт було продано 743 судна, загальний валовий тоннаж яких склав 32,7 млн тонн. Якщо порівнювати тоннаж, то обсяги утилізації скоротилися на 20% (в порівнянні з 44,5 млн тонн в 2016 році), незважаючи на збільшення цін на брухт. «Це відображає поліпшення настроїв на ринку, причому в деяких сегментах спостерігається підйом з дна циклу», – відзначають аналітики Clarksons Research.
Обсяг утилізації навалювальних суден знизився, якщо порівнювати з надзвичайно вдалою в цьому плані першою половиною 2016 року. У той період на злам було продано суден загальним тоннажем 22,6 млн тонн, тоді як весь 2017 рік було утилізовано 211 суден загальним тоннажем 14,1 млн тонн. У наявності 50% скорочення обсягів утилізації балкерів. А ось в сегменті утилізації танкерів тоннаж, навпаки, виріс з 2,3 млн тонн в 2016 році до 9,5 млн тонн (95 судів) в 2017 році. У минулому році було продано на утилізацію рекордну кількість контейнеровозів: 194 судна загальною вантажомісткістю 0,7 млн. TEU. 46% контейнеровозів, перероблених в минулому році, відносяться до класу Оld Panamax; після відкриття в червні 2016 року розширених шлюзів Панамського каналу ці судна виявилися неконкурентоспроможними. У 2017 році рівень утилізації контейнеровозів знизився на 35%, до 137 судів загальної вантажомісткістю 0,4 млн TEU.
Глобальні темпи утилізації суден в цілому скоротилися, перш за все, в сегменті балкерів і контейнеровозів. Проте, в Clarksons Research вважають, що процес списання застарілих судів залишається на історично підвищеному рівні. І з огляду на майбутні витрати на переобладнання флоту в зв’язку зі знову прийнятими міжнародними екологічними стандартами, тенденція ця в найближчі кілька років збережеться. Це, в свою чергу, призведе до балансуванню пропозиції, що може допомогти ринкам збуту перейти на наступний етап циклу.