2017-04-06 14:00:01
У зв’язку із збільшеною потребою України в імпорті вугілля для енергетиків і металургів, Адміністрації морських портів України слід запланувати доведення глибин в порту Чорноморськ до рівня глибин порту Южний, тобто до 19 м.
Про це заявив генеральний директор групи "Портінвест" Олександр Смирнов на конференції "День розвитку портової інфраструктури", повідомляє ЦТС.
Така глибина, за словами А. Смирнова, дозволить приймати на 1-му і 2-му причалів порту Чорноморськ судна типу capesize дедвейтом 175 тис. тонн і більше. При доставці вугілля судами capesize імпортери зможуть істотно знизити витрати на покупку імпортного вугілля і, найголовніше, своєчасно забезпечити необхідні запаси вугілля на електростанціях і заводах. А порт Чорноморськ отримає гарантовану завантаження своїх потужностей імпортним вугіллям і експортним ЗРС, так як на ці ж суду відразу можна буде біля причалів занурити експортний ЗРС.
У вівторок, 4 квітня, в Києві відбулася конференція "День розвитку портової інфраструктури", де були оприлюднені плани АМПУ по реконструкції причалів в українських портах. У порту Чорноморськ передбачена модернізація причалів № 1 та 2 зі збільшенням глибини тільки до 15 м.
Керівник "Портінвеста" вважає такі заходи півзаходом, без урахування стратегічної гострої завдання, що стоїть перед морською галуззю щодо забезпечення альтернативної та надійної логістики поставок імпортного вугілля для підприємств України. Як відомо, відстані морської доставки необхідних марок вугілля настільки істотні, що не припустимо нехтувати різницею в фрахті на користь capesize, в порівнянні з перевезенням судами меншою вантажопідйомності.
"Озвучені плани АМПУ по реконструкції 1 та 2 причалів – це тільки несерйозно. Тимчасовим рішенням могло б бути облаштування рейдової стоянки, яка дозволила б частково розвантажувати або дозагружать суду на рейді, до закінчення робіт з реконструкції причалів. Повторюся, це тільки несерйозно. Потрібно прийняти кардинальне рішення про днопоглибленні порту Чорноморськ. Там можна зробити те, що свого часу було реалізовано в порту Южний – доведення глибин до 19 м до найближчих від входу в порт причалів, що дозволило працювати великотоннажним судам. Тим сами м можна зняти вузькі місця в поставках вугілля. АМПУ слід внести корективи в Стратегію розвитку порту Чорноморськ ", – зазначив Олександр Смирнов.
Відзначимо, що в поточному році Україні потрібно імпортувати 4,8 млн тонн тільки енергетичного вугілля, при цьому, ймовірно, доведеться збільшити завезення морем і коксівного вугілля і коксу. Основні партії сировини планується поставляти через термінали портів Южний і Чорноморськ.