Підвищення з/д тарифів можливе не раніше літа і набагато менше, ніж на 25% – глава комітету Ради

2017-02-15 15:13:37

Пропонується до підвищення тарифів оприлюднювати складові собівартості вантажних перевезень і створити незалежний орган – Національну комісію з регулювання тарифів на транспорті.



Ініціатива "Укрзалізниці" про чергове підвищення вантажних залізничних тарифів у 2017 році на 25% є несвоєчасною, зростання тарифів слід проводити не раніше літа, а рівень підвищення необхідно значно знизити порівняно із запланованим. Про це заявив голова комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк за підсумками що відбувся у вівторок "круглого столу" на тему: "Вплив тарифної політики на промисловість і економіку", "Укрзалізниця".
За його словами на сьогодні актуальні три основні тези.
"Потрібно запобігти опублікування постанови НКРЕКУ (Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг) про шестикратному, за оцінками експертів, підвищення питомої вартості нестандартного підключення до електромереж, а НАБУ (Національне антикорупційне бюро України) провести розслідування цієї масштабної махінації", – написав В. Галасюк в Facebook за підсумками заходу.
Глава парламентського комітету також переконаний, що сьогодні не можна підвищувати тарифи на вантажні ж / д перевезення на 25%: "Підвищення можливо не раніше, ніж влітку і на значно менший відсоток. Повинен бути досягнутий компроміс з галузевими асоціаціями – металургами, Рудар, аграріями і тому подібне ".
"Потрібно примусити МЕРТ (Міністерство економічного розвитку і торгівлі) та Мінфін до діалогу і захисту інтересів промисловості. Діяльність цих міністерств має ширші завдання, ніж впровадження ProZorro, приватизація або обслуговування співпраці з МВФ. Власна промисловість повинна стати найвищим пріоритетом не на словах, а в справах! ", – резюмував народний депутат.
Промислові підприємства і асоціації на "круглому столі" виступили категорично проти чергового зростання вантажних ж / д тарифів у 2017 році на 25%, вважаючи за доцільне підвищувати ефективність роботи "Укрзалізниці" та боротися з корупцією.
Крім того, пропонується до підвищення тарифів оприлюднювати складові собівартості вантажних перевезень і створити незалежний орган – Національну комісію з регулювання тарифів на транспорті.
Раніше вантажовідправники просили прем’єр-міністра не допустити підвищення вантажних тарифів до створення Нацкомісії з регулювання на транспорті, доручити менеджменту "Укрзалізниці" доопрацювати фінплан на 2017 рік в частині виключення доходів від індексації вантажних тарифів; забезпечити обробку і виконання у 2017 році програми капітальних інвестицій на рівні не менше 17 млрд грн з публічним обговоренням всіх інвестпроектів з бюджетом понад 10 млн грн, а також публікувати щоквартальний звіт про виконання програми капінвестицій.
за матеріалами Інтерфакс-Україна