«СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» та АМПУ заключили договір про взаємодію в порту Чорноморськ

07 вересня в приміщенні Міністерства інфраструктури України за участі Міністра інфраструктури Олександра Кубракова, Надзвичайного і Повноважного Посла Швейцарії в Україні та Республіці Молдова Клода Вільда між ДП «Адміністрація морських портів України» та ТОВ «СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» (яке є дочірньою компанією Швейцарської RISOIL S.A.) підписано Договір про взаємодію щодо реалізації взаємозалежних проектів.

З боку ДП «АМПУ» договір підписано в.о. Голови Олександром Голодницьким, з боку ТОВ «СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» – генеральним директором Євгеном Садовим.

Метою договору є визначення взаємних прав, зобов’язань та відповідальності сторін щодо реалізації комплексного інвестиційного проєкту, спрямованого на збільшення обсягів вантажоперевалки в морському порту Чорноморськ, доходів сторін та створення нових робочих місць через побудову сучасної конкурентоспроможної інфраструктури.

Зазначений комплексний інвестпроєкт передбачає: з боку компанії ТОВ «СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» – збудувати на стику причалів №№ 10,11 морського порту Чорноморськ двосторонній пірс довжиною 339,75 м (з розміщенням двох причалів №10-а, 11-а, довжиною 290 м), із можливістю приймати судна типу Panamax (СН-100); з боку ДП «АМПУ» – здійснити днопоглиблювальні роботи на підходах до пірсу за ІІІ чергою акваторії 1-го ковшу Сухого лиману, із досягненням глибин 15м.

Як зазначив керівник ДП «АМПУ» Олександр Голодницький: «Це перший, пілотний Договір, яким сторонами визначено прозорі зобов’язання щодо впровадження кожного з проєктів, синхронізовано послідовність дій та робіт, баланс прав та відповідальності кожної сторони саме через взаємопов’язаність проєктів, а також чітко встановлено та детально розкрито умовний принцип “Take or pay”».

Цей принцип передбачає, що за умови своєчасного виконання з боку ДП «АМПУ» своїх зобов’язань з реконструкції своєї частини інфраструктури, розпочнеться відлік часу, протягом якого, відповідно прогнозів саме портового оператора щодо обсягів вантажоперевалки та суднозаходів, повинно бути досягнуто окупність проєкту. Якщо протягом зазначеного часу через певні причини окупність за рахунок доходів від зборів не досягнуто, то портовий оператор здійснює відшкодування на користь ДП «АМПУ» в сумі різниці між понесеними ДП «АМПУ» витратами та отриманими доходами за цим проєктом.

– Договором врегульовані й усі інші випадки, коли окупність протягом визначеного проєктом терміну не буде досягнуто. Це – чесні, визнані обома сторонами правовідносини, і це – пілотна модель договору, яка знайшла розуміння також з боку низки інших операторів, з якими ми зараз перебуваємо на стадії переговорів, – додав керівник ДП «АМПУ» Олександр Голодницький.

Станом на сьогодні, з боку ДП «АМПУ» проєкт реалізований на 67%, а саме – здійснені днопоглиблювальні роботи з доведенням глибин до 15,0 метрів в межах І, ІІ, та V черг будівництва.

Реалізація ІІІ черги будівництва проєкту «Реконструкції операційної акваторії 1-го ковшу Сухого лиману Іллічівської філії ДП «АМПУ» зі збільшенням глибин до 15,0 м», забезпечить функціонування водних підходів з глибинами 15 м до пірсу, що будується, має свій розрахунковий термін окупності та напряму пов’язано з виконанням ТОВ «СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» будівельно-монтажних робіт зі створення двостороннього пірсу на стику причалів №№ 10-11.

«Іншими особливостями договору було, по-перше, виконання робіт власними, а не аутсорсинговими плавзасобами в рамках власної будівельної ліцензії. Це значно оптимізує витрати ДП «АМПУ», та, до речі, нашого партнера. По-друге, при накладенні проєкту ДП «АМПУ» щодо днопоглиблення акваторії та проєкту «СП РИСОІЛ ТЕРМІНАЛ» щодо будівництва пірсу виявилися певні розбіжності, які передбачатимуть виконання додаткових проєктних та будівельних робіт. Це стало певним викликом, як з організаційної та часової точки зору, так і з фінансової. Але ми змогли коректно та оптимально врегулювати зазначені складнощі, і це, в підсумку, не завадило укладанню договору та реалізації проєкту в цілому. На наше переконання, цей проєкт та укладений договір – реально яскравий та виважений приклад дієвого партнерства між державним сектором економіки та приватним бізнесом», – зауважив Олександр Голодницький.