Відповідну справу 15 березня розглядав Господарський суд міста Києва (№ 910/17179/18).
Господарський суд міста Києва розглянувши у підготовчому засіданні справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Судноплавна компанія «Укррічфлот» до Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» про відшкодування збитків у розмірі 6 438 650,25 грн., завданих внаслідок сплати канального збору. Суд призначив справу до судового розгляду по суті на 29.04.21.
Відзначимо, що справа триває зі змінним успіхом з 2018 року.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним. Приватне акціонерне товариство «Судноплавна компанія «Укррічфлот», є власником наступних суден: «Орель-2», «Орель-3», «Орель-5», «Володимир Шарков», «Олтениця», «Иван Сергиенко», «Николай Кузнецов», «Василий Боженко», «Афанасий Матюшенко», «Мартин Лацис», «Семен Руднев», «Днепровец-2», «Днепровец-3», «Могучий», «Славутич-18», «Борислав».
Виконуючи власні договірні зобов’язання перед своїми контрагентами, АСК «Укррічфлот» здійснювало перевезення вантажів вищевказаними суднами. Під час здійснення перевезень, АСК «Укррічфлот» використовувало портову інфраструктуру морських торговельних портів України, зокрема, здійснювало прохід Бузько-Дніпровсько-Лиманським (далі – «БДЛК») та Херсонським морським каналами.
Проте, Херсонська філія державного підприємства «Адміністрація морських портів України», Миколаївська філія державного підприємства «Адміністрація морських портів України» та філія «Дельта-Лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (разом далі – ДП «АМПУ»), всупереч п. 3.5. Порядку, нарахувала АСК «Укррічфлот» канальний збір за прохід зазначеними каналами (ДБЛК та ХМК).
Позивач не погоджується з правомірністю нарахування та отримання зазначених сум відповідачем, вважає їх безпідставними, такими, що порушують положення чинного законодавства, а сплачені позивачем на користь відповідача грошові кошти в якості канального збору – власними збитками, завданими відповідачем в порушення норм чинного законодавства.