Рекомендації надані в ході розгляду справи про порушення ДП «АМПУ» в особі Південної філії законодавства про захист економічної конкуренції, розпочатої за заявою портового оператора ТОВ «М.В. КАРГО», якому ДП «АМПУ» відмовляло у застосовуванні знижок зі ставок портових зборів для суден, які обробляються біля його причалу.
Як було встановлено Комітетом, Порядком справляння та розмірів ставок портових зборів, затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013 року № 316, надано можливість ДП «АМПУ» застосовувати знижки у розмірі до 50 відсотків зі ставок усіх видів портових зборів для суден, що заходять у морський порт Південний для виконання операцій з навантаження-розвантаження генеральних та навалювальних вантажів біля причалів портових операторів.
ДП «АМПУ» застосовувало знижки у розмірі 30 та 50 відсотків для причалів, на яких працюють інші портові оператори – конкуренти ТОВ «М.В. КАРГО», а ТОВ «М.В. КАРГО» в таких знижках відмовляло.
Комітет з’ясував, що причинами виникнення й умовами, що сприяють вчиненню ДП «АМПУ» таких дій є відсутність прозорих і недискримінаційних умов та критеріїв застосування знижок зі ставок портових зборів.
Тому 01 квітня 2021 року Комітет надав ДП «АМПУ» в особі Південної філії такі обов’язкові для розгляду рекомендації:
1. Розробити та затвердити прозорі та недискримінаційні умови та критерії застосування ДП «АМПУ» в особі Південної філії таких знижок і оприлюднити їх на офіційному веб-сайті ДП «АМПУ».
2. До затвердження умов та критеріїв, передбачених пунктом 1 рекомендацій, вжити заходів для створення рівних умов застосування таких знижок.
Наявність прозорих умов та критеріїв запобігатиме встановленню ДП «АМПУ» дискримінаційних та економічно необґрунтованих знижок зі ставок портових зборів, дозволить суб’єктам господарювання планувати свою діяльність, розуміючи за яких умов їм буде надано знижку та в якому саме розмірі.
А отже – сприятиме розвитку конкуренції на відповідних ринках.