Керівник ТОВ “СРЗ” направив до Національної поліції в Донецькій області заяву про зловживання владою або службовим становищем капітаном Маріупольського морського порту Олександром Дружиніним. Його розпорядженням 3/14-4-35-21 від 01.02.2021 р. заборонено швартування суден до гідротехнічних споруд (причалів) акваторії ТОВ “СРЗ”, незважаючи на належний та відповідний технічний стан об’єктів виробничої інфраструктури, що входять до складу цілісного майнового комплексу Азовського судноремонтного заводу (ЦМК АСРЗ).
ТОВ “СРЗ” заявляє, що при прийнятті рішення щодо заборони швартування суден до причалів акваторії ТОВ “СРЗ” капітан порту діяв зі зловживанням владою та не у визначенний чинним законодавством України спосіб. Маючи владні повноваження та діючи всупереч інтересам служби, капітан прийняв рішення, обов’язкове для виконання іншими юридичними особами.
Зазначене розпорядження про заборону швартування суден до причалів акваторії ТОВ “СРЗ” було прийняте капітаном Маріупольського морського порту без проведення жодних перевірочних заходів стану цих причалів – лише на підставі листа 2 управлніія ГУ СБУ України в Донецькій та Луганській областях та користуючись базами даних гідротехнічних споруд Регістра судноплавства України. За даними з цих баз гідротехнічні споруди на балансі ТОВ “СРЗ” не мать свідоцтв про придатність до експлуатації та мають “невизначений” статус.
Оскільки ТОВ “СРЗ” здійснює господарську діяльність на території проведення антитерористичної операції (АТО), яка наразі триває, Закон України №1669 “Про тимчасові заходи на період проведення АТО” встановлено, що ліцензії та документи дозвільного характеру, видані об’єктам господарювання, чия діяльність відбувається на території проведення АТО, строк яких завершився у період її проведення, вважаються такими, що продовжили свою дію на період проведення АТО.
Заборона швартування суден до причалів фактично паралізувала виробничу діяльність ТОВ “СРЗ”, адже виконання судноремонту та перевантаження вантажів провадяться безпосередньо з використанням цих гідротехнічних споруд, доступа до яких підприємство наразі не має.
У результаті дій капітана порту ТОВ “СРЗ” не може виконувати зобов’язання перед контрагентами за укладеними господарськими договорами, здійснювати поточні платежі за отримані роботи та послуги, виконувати план роботи підпримства з урахуванням фактичного та перспективного завантаження – загалом на суму 85 млн грн. Саме у 85 млн грн ТОВ “СРЗ” оцінює істотну шкоду, що завдана судноремонтному підприємству і його працівникам незаконними діями капітана Маріупольського морського порту.
Крім того, забороняючи швартування суден до причалів ТОВ “СРЗ”, капітан Маріупольського морського порту не передбачив та не вжив заходів задля запобігання настання надзвичайних ситуацій техногенного характеру та забруднення навколишнього середовища, настання яких можливе, зважаючи на введення ТОВ “СРЗ” у режим повного простою. Внаслідок простою підприємство було фактично позбавлено єдиного джерела отримання грошових коштів для оплати електроенергії і підтримання цілодобового живлення від електромереж плавзасобів, які обліковуються у складі ЦМК АСРЗ: буксир “Петр Галактионов”; т/х “Вячеслав Ильин”; танкер “Федор Мокряк”; зачисна станція 1; плавкран “Астрахань 5”; плавучий ДОК 4; плавмайстерні №645 та №717 і виплати заробітної плати працівникам підприємства.
ТОВ “СРЗ” вбачає у діях капітана Маріупольського морського порту ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 Зловживання владою або службовим становищем, що визначається у сукупності таких ознак: (1) використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби; (2) вчинення такого діяння з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб; (3) заподіяння такими діями істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам юридичних осіб.
За результатами звернення, заяву ТОВ “СРЗ” 03.03.2021 р. було зареєстровано у єдиному реєстрі досудових розслідувань, присвоєно номер кримінального провадження 12021052780000076.