На запрошення Міністра інфраструктури Польщі Анджея Адамчика 27 лютого Міністр інфраструктури України Владислав Криклій в режимі онлайн долучився до панельної дискусії на тему: «Інфраструктура Північ-Південь 2040 у контексті Зеленого ладу ЄС». Захід відбувся у рамках щорічної міжнародної конференції «Європа Карпат», що проходила 27-28 лютого у м. Красічин (Республіка Польща).
Участь у дискусії також взяли Міністр транспорту та комунікацій Литви Маріус Скуодіс, інші представники керівництва міністерств з питань інфраструктури та транспорту Румунії, Словаччини, Угорщини та Чехії. Учасники обговорили розбудову швидкісного залізничного сполучення в регіоні, автомагістралей, у тому числі у рамках Via Carpathia i Via Baltica, безпеку транспортної інфраструктури та її роль у реалізації Європейського зеленого ладу.
Під час заходу Владислав Криклій повідомив про плани Міністерства у впровадженні проєкту високошвидкісного залізничного руху в Україні та підкреслив необхідність будівництва нових залізничних сполучень на основі «європейської колії».
«Цьогоріч в Україні вперше передбачена бюджетна підтримка у розмірі 4 млрд грн на розвиток пасажирських залізничних перевезень – закупівлю 100 нових вагонів та електрифікацію. Разом з тим, ми даємо старт проєкту високошвидкісного залізничного сполучення, який на початковому етапі передбачатиме будівництво залізничної лінії зі швидкістю руху до 250 км/год та сучасної інфраструктури для обслуговування InterCity та контейнерних перевезень у напрямку ЄС. У 2021-му розпочнемо його від кордону з Польщею», – сказав Владислав Криклій.
Міністр інфраструктури України також наголосив на важливості розвитку мережі автомагістралей TEN-T, у тому числі у рамках Via Carpathia, та підкреслив роль українських морських портів у транспортно-логістичних коридорах між Європою та Азією.
Довідково:
«Європа Карпат» – форум, присвячений обговоренню питань збереження унікального багатства культури та природи Центральної Європи, економічного та стратегічного розвитку цього регіону, а також Ініціативи трьох морів.
У цьому році вперше конференція відбувалася за гібридною формулою (онлайн).