ВМС ЗС України спише корабель «Вінниця» (A206) та два рейдових катери – «Токмак» (A733) та ще один катер.
Про це повідомляє Мілітарний із посиланням на джерела у Міністерстві оборони України.
Урочиста церемонія спуску прапорів на цих кораблях має відбутися найближчим часом.
Списання колишнього корвету «Вінниця» планувалось ще до кінця 2013 року, але згодом плани змістили і після російської агресії у 2014 році, разом із окупацією Криму та захопленням 80% плавскладу ВМС ЗС України корабель залишався у бойовому складі флоту. Причиною намірів списання був вік корабля та його технічна несправність, зокрема там не працює більшість систем та озброєння, ремонту потребує як головна енергетична установка, так і більшість агрегатів, корпус корабля також у критичному стані.
Але після окупації Криму заговорили про його ремонт, у 2017 році корабель підняли у док судноремонтного заводу «Україна» де визначали технічну можливість для його ремонту.
Після майже 11 місяців перебування у сухому доці судноверфі «Україна» корвет «Вінниця» (проекту 1124П) Військово-морських Сил ЗС України виведений з доку, але ремонт на ньому так і не був проведений.
З того часу корабель був переведений у категорію навчальних та перебував у відстої в очікуванні рішення про списання.
Корабель «Вінниця» (попередня його назва у складі ВМС ЗС України та Морської охорони – «Дніпро») був закладений 23.12.1975-го року на Зеленодоському СБЗ (заводський №775), спущений на воду 12.09.1976 року, у стрій ввійшов 31 грудня того ж року в 5-ту окрему Балаклавську бригаду прикордонних сторожових кораблів, де і служив до 1992-го року, доки не перейшов до Морських частин Держкомітету з охорони кордонів (нинішня Державна прикордонна служба).
В січні 1996-го року корабель було передано новоствореним ВМС України. Основними причинами передачі були відсутність достатньої кількості кораблів у ВМС та недоцільність утримання настільки потужного корабля у прикордонників.
В цей же час відбулася зміна назви з «Дніпра» на «Вінницю». 19 січня на кораблі піднято прапор ВМС України.
Дві інші одиниці списуються також через технічний стан, рейдовий водолазний катер «Токмак» попри проведений у 2016 році ремонт все ж залишався небоєздатним.
У складі національного флоту він перебуває з 1997 року, був побудований на Соснівському суднобудівному заводі під ім’ям «РВК-1475» (заводський № 547) в 1983 році за проектом ПВ1415 (шифр «Фламінго») і увійшов до складу Чорноморського флоту, де за розподілом відійшов Україні.