Smart Maritime Group в 2020 році провела модернізацію і ремонт 55 суден, а також побудувала 2 корпуси танкерів-хімовозів. Консолідована виручка підрозділів компанії від реалізації товарної продукції за підсумками року склала близько 375 млн грн, що на 22% менше, ніж в 2019 році. Зниження виручки обумовлено пандемією коронавирусу, яка посилила негативні тренди на сировинних ринках, дестабілізувала ринок фрахту і, як наслідок, знизила потреби в оновленні та ремонті флоту у потенційних замовників.
У минулому році SMG побудувала і передала нідерландської VEKA Group 2 насичених корпуси танкерів-хімовозів (проект Cavalli) «SYNERGY» і «MONTEVERDІ».
На стапелях SMG було реалізовано 3 проекти глибокої модернізації. Найбільш значущим з них були проекти модернізації суховантажів «Gelius 1» і «Dremora 2». Обидва судна були подовжені за рахунок вставки, стали двотрюмними і отримали приріст дедвейту на 45% і 38%, відповідно.
У 2020 році на металообробних потужностях компанії були реалізовані контракти на суму понад 30 млн грн. Ключовим проектом стало виготовлення металоконструкцій для будівництва моста через Дніпро в Запоріжжі. В рамках даного контракту фахівці компанії виготовили і відвантажили 2,5 тис. тонн металоконструкцій.
Вантажні термінали SMG в минулому році обробили 299 тис. тонн вантажів (зниження на 13%), забезпечивши доходи на рівні понад 31 млн грн. Херсонська верф SMG отримала новий підхідний канал до свого вантажного терміналу. Тепер він обслуговує судна з осадкою до 7 метрів.
Сума податків і зборів, сплачених компанією в бюджети всіх рівнів, за 2020 рік склав 50,7 млн грн. в тому числі, до місцевих бюджетів – 17 млн грн.
На виконання програми модернізації виробничих потужностей спрямовані 20 млн грн інвестицій.
«Цей рік ми почали на позитивній ноті – реалізацією контракту на модернізацію 6 костерів голландської компанії EemsWerken. На жаль, ми поки не очікуємо кардинального поліпшення ситуації в галузі, тим більше у вітчизняному суднобудуванні. В останні роки замовлення на суднобудування і модернізацію приходять тільки від іноземних замовників. Це пов’язано з тим, що державна політика України щодо судноплавства і суднобудування не є стимулюючою, а скоріше навпаки – дискримінаційною. Один з останніх прикладів – прийнятий в грудні закон про внутрішній водний транспорт. Документ не тільки не сприяє розвитку вітчизняного судноплавства і суднобудування, а фактично обмежує їх в правах », – зазначив генеральний директор SMG Дмитро Красніков