В Одеському порту завершується реконструкція першої черги транспортної естакади. Ключовий елемент споруди — пілон вантового мосту. В даний час підрядник завершує весь комплекс робіт на 150-метровому металевому прольоті моста.
Уже зачищені і пофарбовані обидва пояси перильного огородження, змонтовані пояси посиленої конструкції бар’єрного огородження, виконано заміну покриття проїжджої частини з облаштуванням вирівнюючих шарів. Будівельникам залишилося лише покласти асфальт і завершити фарбування металевої частини над контактною мережею залізничних колій.
– Своєчасне фінансування робіт, сумлінність підрядника і суха, відносно тепла погода сприяють тому, що до Нового року ми зробимо самі собі подарунок — введемо в експлуатацію автопрохідну з боку Військового спуску,— каже Руслан Сахаутдінов, начальник адміністрації порту. — Єдина складність, яку нам ще належить подолати, це фарбування низу пролітної частини моста, яка нависає над декількома нитками електрифікованих залізничних колій Станційного парку залізничної станції «Одеса-порт». Для цього потрібне чітке планування як руху поїздів за певними часовими «вікнами», так і особлива технологія виконання робіт з реконструкції…
Р. Сахаутдінов зазначив, що перша черга естакади порту була здана в експлуатацію в 1998 році. За два з лишнім десятки років експлуатації споруда жодного разу капітально не ремонтувалася, пілон висотою 51 метр не фарбувався, а ванти, металевий проліт і перильне огородження вкрилися суцільним полем іржі. Непривабливий вигляд мосту не кращим чином позначався на іміджі порту і Одеси в цілому, оскільки споруда розташована під колонадою Воронцовського палацу, де повсякчас багато туристів. Договір на реконструкцію першої черги естакади був укладений адміністрацією порту в 2016 році, але через низку причин не виконувався.
– У 2020 році наша команда забезпечила відновлення робіт по реконструкції об’єкта і в даний момент вони близькі до завершення,— зазначив начальник адміністрації порту. – Наступного року плануємо почати капітальний ремонт 3-й черги естакади. Це найбільша за довжиною мостова конструкція — 2200 метрів, і найбільш вразлива з точки зору умов експлуатації в агресивному атмосферному середовищі. Більша її частина виконана із залізобетону, а залізобетон вимагає жорсткого графіка ремонтів, який, на жаль, в останні роки не виконувався через відсутність фінансування.
Довідка: Транспортна естакада в Одеському порту була побудована в 1996–2009 рр. Споруда включає 6 мостів (черг), загальною протяжністю 6,4 км. На реалізацію проекту було витрачено кошти, еквівалентні $ 109 млн. Основне призначення шляхопроводу — розвантажити міські вулиці від великовантажного транспорту, поліпшити екологічну обстановку в історичному центрі Одеси і забезпечити розвиток потужностей порту з перевалки контейнерних вантажів.