Спеціалізований поромний комплекс ДП «МТП «Чорноморськ» відзначив 42 роки з дня його відкриття – історична довідка

Згідно з історичною довідкою, наданою директором музею порту «Чорноморськ» Інною Васильковою, 5 жовтня 1976 року земснаряд «Волхов» почав виїмку ґрунту із дна Сухого лиману, тим самим поклавши початок будівництва міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна». Одночасно розгорнулися роботи і на болгарській стороні – на південному березі Белославского озера поблизу Варни. Будівництво велося за єдиним планом.

14 листопада 1978 року на східному березі Сухого лиману, навпроти 4-го вантажного району порту, введена в дію перша черга міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна». Першим начальником поромного комплексу був призначений А.Д. Войновский.

Поромну переправу «Іллічівськ-Варна» мали обслуговувати два пороми виробництва Норвегії і два – Югославії. Вони отримали імена героїв спільної боротьби двох народів за свободу і незалежність: «Герої Одеси», «Герої Севастополя», «Герої Плевни» і «Герої Шипки». Ці чотири 4-палубні судна, кожне з яких довжиною 184,5 метра, завширшки 26 метрів, місткістю 108 чотиривісних вагони (два потяги), дозволяли також перевозити на головній палубі автомашини і трейлери, обробляючи до 6 мільйонів тонн вантажів на рік. Відкрита в 1978 році поромна переправа була першою в колишньому Радянському Союзі міжнародною переправою і з’єднала два порти – Іллічівськ (СРСР) і Варну (НРБ). Нове залізнично-поромне сполучення було на той час першим в світі вантажним поромним сполученням такого рівня.

Повністю будівництво поромного комплексу було завершено в 1981 році.

Сьогодні поромний комплекс державного підприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ» забезпечує залізнично-поромне сполучення між Україною Болгарією, Грузією та Туреччиною (Чорноморськ-Варна-Поті/Батумі, Чорноморськ-Дериндже та автопоромна лінія Чорноморськ-Стамбул ).

Деякі історичні факти про поромний комплекс ДП «МТП «Чорноморськ»

З грудня 1996 року компанією «Укрферрі» відкрита поромна лінія Україна-Грузія;

3 грудня 1998 року із Батумі вийшов паром курсом на Іллічівськ, який поклав початок поромної лінії «Іллічівськ-Поті/Батумі»;

30 березня 2001 року на поромному комплексі Іллічівського порту введено в дію контейнерно-автотранспортну ділянку;

З червня 2001 року функціонує поромна лінія Україна-Туреччина (Іллічівськ-Дериндже). Поромні лінії обслуговують п’ять залізничних поромів, які мають чіткий розклад руху.

Залізничні пороми, які спочатку перевозили тільки вагони з вантажами, сьогодні завантажуються також контейнерами, легковим і вантажним автотранспортом.

На території поромного комплексу починається маршрут контейнерно-контрейлерного поїзда «Вікінг», який з’єднує порти Іллічівськ на Чорному морі і Клайпеду на Балтійському.

24 лютого 2011 року першим суднозаходом теплоходу «Sea Partner» у ДП «Іллічівський морський торговельний порт» відкрито нову автопоромну лінію SIA «SEA LINES LTD.». Судно «Sea Partner» довжиною 184,60 м, шириною 23,50 м і осадкою 6,369 м об’єднає два порти – Іллічівськ (Україна) і Стамбул (Туреччина).

Фото з музею ДП “МТП “Чорноморськ” 

Повідомляє Чорноморський морський порт