Сьогодні, 29 жовтня, Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі: http://roadppp.in.ua.
6 ділянок доріг загальною протяжністю 1500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проектів ДПП, будуть реалізовані в рамках цієї Програми на першому етапі.
“Модель, запропонована Першою програмою ДПП у дорожній галузі, дозволить нарешті залучити приватних інвесторів на ринок українських автошляхів. У середньостроковій перспективі ми зможемо залучити понад 9 млрд доларів приватних інвестицій для відновлення та обслуговування понад 4500 км доріг державного значення. Це не про платні автошляхи, а про “дороги в розстрочку”, коли держава залучає приватні інвестиції у будівництво, а інвестор реалізує проект за свої гроші та після здачі дороги в експлуатацію отримує платежі від держави. Це вигідно усім. Ми вже маємо перші успішні приклади передачі у концесію портів. Тепер працюємо над підготовкою проектів концесії у дорожньому секторі”, – наголосив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій, відкриваючи захід.
Очільник Міністерства подякував експертам Групи Світового банку та GIF за їх вклад та зусилля в розробку Програми ДПП в дорожній галузі, а також IFC та Укравтодору за допомогу в організації заходу. Всього до презентації Програми долучилися 310 учасників з 43 країн світу та 38 компаній потенційних інвесторів.
Владислав Криклій повідомив, що на даний час Міністерство разом із Проектним офісом з розвитку ДПП “SPILNO” та Агенцією ДПП при Мінекономіки докладають максимум зусиль для забезпечення успішної реалізації Програми. “Міжнародні консультанти, залучені Групою Світового банку, вже завершили попереднє техніко-економічне обґрунтування 6 пілотних ділянок доріг, які були відібрані для першого етапу цього проекту та будуть передані у експлуатацію протягом наступних 2 років”, – зазначив Міністр.
У їх перелік увійшли:
1 – поточний і капітальний ремонти дороги Харків-Дніпро-Запоріжжя (M-29, M-04, M-18). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 370 млн $.
2 – поточний ремонт дороги Бориспіль-Полтава (М-03). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 180 млн $.
3 – реконструкція, капітальний і поточний ремонти та будівництво нового об’їзду населеного пункту на дорозі Херсон-Миколаїв (М-14). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 310 млн $.
4 – капітальний і поточний ремонти дороги Київ-Житомир-Рівне (М-06). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 370 млн $.
5 – реконструкція, поточний і капітальний ремонт дороги Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 240 млн $.
6 – реконструкція, капремонт і будівництво нового об’їзду населеного пункту на дорозі Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв (M-04, H11). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 290 млн $.
“Всі проекти передбачають подальше утримання дороги інвестором протягом наступних 20-25 років. А це додаткові інвестиції, що в рази перевищують початкові. Перші 6 пілотів відбирались таким чином, щоб досягнути максимального економічного ефекту від вкладених коштів і щоб якомога більше українців відчули покращення дорожньої інфраструктури. Адже ці автошляхи сполучають 10 областей України, де проживає понад 12 мільйонів жителів”, – додав Владислав Криклій.
“Хороші дороги мають критичне значення для стабільного соціально-економічного розвитку. Поділяючи прагнення Уряду, IFC має всі можливості допомогти Україні трансформувати цей сектор та залучити міжнародних приватних інвесторів. Це дасть Україні можливість зайняти місце регіонального лідера та стати логістичним хабом у Європі, одночасно надаючи конкурентні та якісні транспортні послуги її громадянам та бізнесу,” – зазначив регіональний менеджер IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Пеллмар.
Участь у заході також взяли заступник керівника Офісу Президента Кирило Тимошенко, регіональний директор Світового банку у Східній Європі (Білорусь, Молдова та Україна) Аруп Банерджі, голова Укравтодору Олександр Кубраков, старший спеціаліст з інвестицій IFC Олег Кудашов, голова Проектного офісу з розвитку ДПП “SPILNO” Тарас Бойчук.
Презентація першої Програми державно-приватного партнерства у секторі автомобільних доріг в Україні