Сьогодні, 15 жовтня 2020 року, стартував перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти, організований Міністерством освіти та науки України спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія).
Слухачі курсу – делеговані регіонами представники ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти. Заходи проводяться з метою створення команди тренерів з усіх областей України та м. Києва, які навчатимуть на постійній основі різні групи учасників (від директорів закладів освіти до асистентів вчителів) із розумінням спільних алгоритмів дій і при налагодженні взаємодії. Такий підхід дозволить забезпечити єдність засад впровадження інклюзивної освіти, однаковість трактування незалежно від місця проживання дитини, відповідність законам та іншим підзаконним актам, єдність у дотриманні прав дітей та їх найкращих інтересів.
Кожен тренінг складається з теоретичної частини, практичного та домашнього завдання в окремо створеному кожним учасником ресурсі «Блог-щоденник навчання» на платформі Teams (Microsoft). Тренінги будуть відбуватися з періодичністю один раз на два тижні, до їх проведення залучені як представники Міністерства, так і міжнародні експерти. Після закінчення курсу тренери пройдуть незалежне оцінювання та складатимуть іспит, після якого отримують сертифікати з правом проведення подальшого навчання інших педагогічних працівників, які задіяні у сфері інклюзивної освіти.
Довідково
Фонд Lumos – міжнародна неурядова благодійна організація, заснована британською письменницею Джоан Роулінг – авторкою семи романів про пригоди Гаррі Поттера, що сприяє припиненню інституціоналізації дітей у всьому світі. Із 2005 року Lumos приділяє особливу увагу країнам Центральної та Східної Європи, обтяженим спадщиною колишньої комуністичної системи у сфері захисту прав дітей.
Із 2019 року між Міністерством освіти і науки України і Фондом Lumos діє Меморандум про співпрацю, у рамках якого й проводиться навчання тренерів.
Нагадаємо, що серед пріоритетів на наступний рік для МОН є впровадження системного підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та навчання педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах.