ДП «АМПУ» спільно з Міністерством інфраструктури працює над реалізацією нових концесійних проєктів в морських портах України

28 вересня, у Києві, в інноваційному парку UNIT.City Міністр інфраструктури України Владислав Криклій та Команда підтримки реформ Мінінфраструктури (RST) провели зустріч у форматі «держава-to-бізнес» під гаслом – «Інвестиції мають значення».

Мета цієї зустрічі — презентація інфраструктурних проєктів України та проведення відкритого діалогу з представниками бізнесу для визначення практичних кроків щодо залучення інвестицій в  транспортний сектор України.

“Майже 30 років Україна продовжувала лише ремонтувати інфраструктуру, вирішувати локальні транспортні проблеми, залишатися гарним господарником, проте зі збитковими активами. Виявляється всього навсього треба було наважитися відкритися світу та інвестиційним можливостям, які він дає. І не боятися співпраці з міжнародними та приватними фінансовими організаціями. І я радий, що ми не побоялися. Вдячний нашим постійним міжнародним партнерам – Світовому Банку, Європейському банку реконструкції та розвитку, Європейському інвестиційному банку, Міжнародній фінансовій корпорації за підтримку та участь у важливих інвестиційних проєктах України. Ми хочемо продовжувати надалі робити успішні проєкти разом”,— наголосив Владислав Криклій.

Для розбудови сучасної та комфортної інфраструктури для людей Міністерство інфраструктури України спільно з міжнародними партнерами продовжує реалізацію масштабних інфраструктурних проєктів у різних галузях із залученням механізмів державного-приватного партнерства (ДПП) та інвестицій від міжнародних і приватних фінансових організацій.

Одним із напрямів цієї діяльності є укладення перших концесійних угод морських портів “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів. У найближчих планах – реалізація концесійних проєктів залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала в порту Чорноморська, пасажирського комплексу Одеського морського порту, концесія Ізмаїльського порту в рамках проєкту технічної допомоги ЄС.

У своєму виступу Голова Наглядової ради ДП «Адміністрація морських портів України» Андрій Гайдуцький зазначив: “У нас є завдання — в наступні два роки успішно провести концесію в Чорноморському порту. Тут є два головних терміналу: поромний і контейнерний. Ці проекти самі “гарячі “. Вони вже на стадії преТЕО, і ми сподіваємося, що протягом двох років пройде концесійний конкурс і буде визначено переможця, хто буде ними управляти “. При цьому А. Гайдуцький зазначив, що також в концесію планується передати пасажирський термінал Одеського морського порту, Бердянський, Маріупольський, Ренійський і Ізмаїльський морські порти.

При цьому передати в приватизацію планується Білгород-Дністровський морський торговельний порт, а також морські порти «Усть-Дунайськ» та «Скадовськ».

На зустрічі також виступили заступник директора Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні Марк Магалецький, регіональний менеджер IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Пеллмар, лідер програм з інфраструктури та сталого розвитку Світового банку в Білорусі, Молдові та Україні Бахер Ель-Хіфнаві, керівниця операційного відділу “Економічне співробітництво, енергетика, інфраструктура та навколишнє середовище” Представництва ЄС в Україні Хлоя Алліо, представники Укрзалізниці, Укравтодору та інші представники Команди підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури (RST).