- Деталі
- Категорія: Порт
- Опубліковано: Середа, 26 серпня 2020, 13:34
- Перегляди: 0
Сьогодні, 26 серпня, о 11:50, танкер DELFI, який до того 9 місяців пролежав правим бортом між кам’яною грядою та хвилеломом одеського пляжу «Дельфін», був поставлений на рівний кіль.
Усі роботи виконувались згідно розробленого Виконавцем – компанією «Краншип» та затвердженого капітаном порту Одеса Плану виконання робіт (ПВР) з підйому т/х DELFІ. У операції задіяні чотири одиниці флоту компанії «Краншип»: плавкран Атлас-4, основні буксири «Diamond N» та «Topaz N», допоміжний буксир Авант.
– З 21.11.2019 по 20.07.2020 (Вісім місяців !!!) судновласник і найняті ним фахівці безуспішно займалися підйомом танкера. Право на виконання суднопідйому тільки 21.07.2020 перейшло до ДП «АМПУ», вжито вичерпних та надтермінових заходів, що сталося можливим завдяки рішенням мінінфраструктури, Одеської ОДА, ДСНС України та Одеського міського голови та наданням статусу НС місцевого рівня. Вже 10.08.2020 укладено трьох сторонній договір, та підйомом танкеру DELFI зайнялись ДП «АМПУ» (в особі адміністрації Одеського порту – Замовник), група компаній «Транcшип» (Виконавець) та ТОВ “Бруклін-Київ” (Платник). Хочу особливо відзначити не просто підтримку, але й постійний жорсткий контроль особисто Міністра інфраструктури Владислава Криклія, – Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ.
Всього за неповні два тижні, практично з нуля був виконаний колосальний обсяг робіт: зокрема по розбору кам’яної гряди, на якій лежав танкер, очистки внутрішніх приміщень судна від наносів піску та надання судну додаткової плавучості шляхом ремонту пошкоджених ділянок корпусу та герметизації окремих відсіків. Паралельно проводилась зачистка внутрішніх приміщень танкера від залишків нафтопродуктів з використанням гідравлічної установки-нафтовловлювача LamorLPP.
Як прокоментував начальник адміністрації Одеського порту Руслан САХАУТДІНОВ: «Не менше 15 осіб, щодня, включаючи вихідні дні, працювали безпосередньо на танкері, під водою і на надводної його частини. В ході робіт залучалися і додаткові фахівці. Кожні 2-3 доби проводилися мозкові штурми з аналізу виконаного і коригування планів, із залученням конструкторів, практиків, науковців. Професійна команда, яка працює над підйомом танкера, націлена виключно на позитивний результат».
Власне викренування корпусу аварійного судна на рівний кіль здійснювалося двома буксирами – «Diamond N» і «Topaz N». Для рівномірного рознесення зусиль буксирів на якомога більшу площу тонкого борту старого судна (вік DELFI – 50 років), на його корпус були наварені спеціально виготовлені стальні ферми.
Координація роботи обох задіяних у суднопідйомі буксирів здійснювалась з борту плавкрана «Атлас 4», на якому базується оперативний штаб операції. На місці здійснення робіт також слідкував за екологічною обстановкою і був готовий до ліквідації аварійних розливів екіпаж багатофункціонального нафтосміттєзбиральника т/х Sea Ant.
Завершенням операції з постановки аварійного судна на рівний кіль стане мінімізація диференту, тобто вирівнювання кормової і носової осадки. Під час другого етапу буде здійснено візуальний огляд корпусу судна, проведена герметизація та ремонт. В наслідок чого, план робіт та терміни можуть бути відкориговані.
Метою цих та інших операцій є забезпечення плавучості аварійного судна. Після досягнення цих параметрів судно буде відтранспортовано з місця аварії за допомогою понтону та плавкрану групи компаній «Трансшип».