- Деталі
- Створено: Вівторок, 21 липня 2020, 10:13
18 липня зранку судновласник розпочав другий етап операції з підйому аварійного танкера DELFI. Протягом декількох годин були встановлені додаткові секції бонового загородження, яке розкріплене навкруги судна та має забезпечити надійний захист. Перше коло бонового захисту залишене на штатному місці, від носу до корми з боку палуби. Буксири двох приватних компаній, які з метою найскорішого вирішення проблеми з танкером, взяли участь в операції з його підйому, намагались викренити корпус напівзатопленого судна і поставити його на рівний кіль. Однак, через прорахунки підрядника, спроба виявилась невдалою,—не вистачило тяглового зусилля, обірвався кормовий трос, лопнув один понтон. Судновласник призупинив операцію.
В неділю, 19.07, судновласник та підрядник встановлювали причини невдалої спроби, здійснювали коригування розрахунків, водолази відкачували воду з кормового відсіку і носового трюму тощо. Безуспішність перших спроб — притаманне для суднопідйомів будь-якої складності явище, але в цьому випадку строк у судновласника для підготовки був більш ніж достатнім.
20 липня сплинув граничний термін, відведений капітаном морського порту Одеса судновласнику для підйому та віддалення аварійного танкера.
За оцінкою ДП «АМПУ», на сьогодні у підрядної організації, що залучена судновласником, відсутні достатні сили та засоби для успішного завершення зазначеної операції, і справа не у невдалості спроби.
Цього ж дня ДП «Адміністрація морськихпортів України», здійснюючи свої функції у відповідності із законом, направило судновласнику вимогу передати до АМПУ право на здійснення підйому та віддалення судна, за рахунок судновласника. З боку АМПУ протягом попереднього періоду здійснені вичерпні заходи для найшвидшого вирішення проблеми.
Одночасно, ДП «АМПУ» звертається до капітана порту Одеса Державної служби морського та річкового транспорту України щодо надання ним відмови у черговому подовженні терміну підйому танкеру, у разі надходження від судновласника відповідного звернення.
Довідка:
До цього часу у ДП «АМПУ» були відсутні будь-які законні підстави для самостійного, від свого імені, підйому та віддалення судна DELFI.
Таке право (а не обов’язок), відповідно до ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства, Адміністрація морськихпортів України отримає лише за умови настання низки незалежних безпосередньо від АМПУ умов та обставин. Перша необхідна умова — непідняття судна його власником у термін, встановлений капітаном морського порту, згідно із статтею 123 КТМ України.
Витяг з Кодексу торговельного мореплавства України:
Стаття 122. Підняття майна його власником
Власник майна, що затонуло, якщо він має намір підняти це майно, повинен повідомити про це капітана найближчого морського порту України протягом одного року з дня, коли майно затонуло.
Капітан морського порту за погодженням із заінтересованими державними органами встановлює достатній за обставинами строк для підняття майна, порядок проведення цих робіт і доводить це до відома власника майна та адміністрації морського порту.
Стаття 123. Порядок підняття небезпечного майна, що затонуло
У тих випадках, коли майно, що затонуло, створює перешкоду судноплавству, морським промислам, гідротехнічним або іншим роботам, загрозу життю або здоров’ю людей чи забруднення навколишнього природного середовища, власник зобов’язаний негайно повідомити про те, що сталося, капітана найближчого морського порту і на вимогу останнього віддалити або знищити це майно у встановлений капітаном термін.
[…]
Якщо майно, що затонуло, становить безпосередню загрозу безпеці судноплавства, життю чи здоров’ю людей, забрудненню навколишнього природного середовища, а власник майна, що затонуло, не піднімає його у термін, встановлений капітаном морського порту, згідно з цією статтею, адміністрація морського порту має право за рахунок власника затонулого майна вжити необхідних заходів до його негайного підняття, а принеобхідності —до його знищення або віддалення іншим способом.
До цього часу ДП «АМПУ» вже двічі (31.03 і 17.06.2020 року) звернулось до судновласника передати права на підйом і видалення аварійного судна; судновласник відповів відмовою.