Державна екологічна інспекція протягом 2019 року здійснила 311 перевірок на автозаправних станціях та оштрафувала порушників на 1,6 мільйона гривень. А за 5 місяців 2020 року штрафи для АЗС сягнули 591 тисяч гривень.
«Державна екологічна інспекція у 2019 році здійснила 311 перевірок АЗС та оштрафувала порушників на 1,6 млн грн. За 5 місяців 2020 року сума штрафів склала майже 591 тис. грн. На жаль, до держбюджету надійшло менше половини цих сум (437,8 та 243,3 тис. відповідно)», – написав посадовець.
Андрій Мальований розповів, що 16 червня було проведено засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, де обговорили проблематику нелегального обігу пального та «чорних» АЗС.
«Не секрет, що мережа «чорних» автозаправок покрила всю Україну. За даними експертів, тіньовий паливний ринок становить до 30%, і він постійно зростає. Крім того, що вони руйнують конкурентний ринок, нелегали піддають ризику навколишнє середовище та життя людей.
Увесь простір навколо «чорних» заправних станцій – це зона підвищеного ризику. Вони є джерелом викидів парів бензину та дизпалива в повітря, вибухонебезпечними об’єктами та завдають колосальних втрат місцевим бюджетам, звідки фінансуються освіта, медицина та інфраструктура.
Неодноразово траплялися випадки, коли працівники таких АЗС та випадкові люди ставали жертвами нещасних випадків, потрапляли до лікарень й навіть помирали.
Причому, власники цих точок не несуть жодної відповідальності за їхнє життя та здоров’я», – пояснив Андрій Мальований.
Він додав, що для вирішення проблеми з незаконними АЗС необхідно, щоб ДЕІ мала можливість захищати рішення із захисту довкілля в судах. Також Держекоінспекція буде продовжувати брати участь у міжвідомчих регіональних робочих групах щодо розв’язання проблем із незаконними АЗС.
«Це зайвий раз доводить, що виписати штраф – не означає вирішити проблему. Треба, аби працював увесь ланцюжок сплати штрафних санкцій, а інспекція мала можливості та потужності ефективно захищати безпечний екологічний простір в судах. Це є одним з моїх пріоритетів як голови ДЕІ.
Водночас практика участі Держекоінспекції в міжвідомчих регіональних робочих групах під головуванням голів ОДА довела свою ефективність та буде продовжена. Такий формат взаємодії дозволив закрити низку нелегальних АЗС, а частину легалізувати.
Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки дала відповідні доручення місцевій та центральній владі. Згідно з ними триматиму вирішення проблеми «чорних» автозаправок під постійним особистим контролем і разом з командою працюватиму над тим, аби такі міни сповільненої дії поступово зникали з мапи України!», – впевнений Андрій Мальований.