На цьому наголосив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час відкриття нового річкового перевантажувального термінала у Дніпропетровській області сьогодні, 12 червня.
«Реформа річкових перевезень – одна з першочергових цілей, над якою я працюю ще від початку свої каденції в Міністерстві. Ми прагнемо зробити Україну річковою державою, адже дійсно маємо належні ресурси і можливості. Дніпро – це шлях довжиною в тисячу кілометрів, що єднає Україну з Європою, і він знову має стати важливою транспортною артерією. Для цього вкрай важливо прийняти у другому читанні законопроєкт 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт». У нас одна мета з бізнесом – розвантажити дороги, перенісши значну кількість вантажів з автошляхів на річку», – сказав Міністр.
За його словами, 1 млн тонн вантажів, перевезених річкою, заощаджує близько 1 млрд грн протягом 4 років на ремонт доріг. Відтак, минулого року Дніпром було перевезено майже 12 млн тонн вантажів. За декілька років планується поступово збільшити вантажопотік до 45 млн тонн щороку. Крім цього, реформа річкових перевезень дозволить забезпечити фінансування безпечної річкової інфраструктури та стимулювати розвиток суднобудування, відновлення українських підприємств і створення нових робочих місць. «Від цього виграють всі. Тому і державі, і бізнесу треба працювати разом», – відмітив очільник Міністерства.
Міністр оглянув виробничі потужності нового термінала, зокрема, автомобілерозвантажувачі, сушильне обладнання, лабораторію та ємності для зберігання сільськогосподарської продукції (для сухого і волого зерна).
Новий термінал у с. Мар’янське Дніпропетровської області – це сучасне, повністю автоматизоване інфраструктурне аграрне підприємство з приймання, зберігання та доробки сільгосппродукції, яке було збудоване у стислі терміни в умовах коронакризи та з дотриманням всіх заходів безпеки. Відтак, було забито понад 3300 паль, забетоновано близько 25 тис. кв. м, змонтовано більше 5000 тонн металоконструкцій, прокладено більше 100 км мереж, а також збудовано вантажний причал довжиною 150 м. Підприємство забезпечить робочими місцями більше 100 людей, може одночасно зберігати 76 тис. тонн сільгосппродукції, щодоби просушувати 3,6 тис. тонн та відвантажувати на водний транспорт 12 тис. тонн збіжжя. Крім цього, термінал здатний приймати 300 тис. тонн зерна на рік, що розвантажить внутрішньообласні та міжобласні автошляхи на понад 12,5 тис. вантажівок.
Нагадаємо, 24 квітня 2020 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні законопроєкт 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт», який дає старт реформі річкових перевезень.