Про це повідомив Микола Щуріков у соцмережі.
“Програна сума складається із 1 374 772 272,90 грн – основного боргу;
32 349 932,83 грн – пені;
60 243 693,08 грн – штрафу;
3 466 064,23 грн – 3% річних;
3 431 402,18 грн – інфляційних втрат.” – повідомив він.
Нагадаємо, борг в 2,2 млрд гривень Одеського припортового заводу перед НАК «Нафтогазом» за поставлений газ в 2016 році був штучно створеним під керівництвом колишнього керівника Фонду Держмайна Ігоря Білоуса. Поставки газу «Нафтогазом» на завод були необхідні для повторної приватизації в 2016 році, яку ініціював колишній керівник Фонду Держмайна.
«Білоус запевнив Гройсмана, що точно продасть акції заводу і для цього вкрай необхідно щоб завод працював. Схема полягала в наступному: давайте дамо на ОПЗ газ від «Нафтогазу» і завод не буде за нього розплачуватися. А коли купить його інвестор, то він вже буде розбиратися з усіма боргами », – пояснює причини штучності боргу Микола Щуріков.
Заступник директора ОПЗ стверджує, що висока вартість газу, що поставляється «Нафтогазом» на ОПЗ, привела до того, що завод з першого дня почав працювати в глибокому мінусі. За поставлений газ з правом відстрочки оплати за тарифом для промислових підприємств в 2016 році, ОПЗ повинен заплатити 2,2 млрд гривень.
У вересні 2019 року ОПЗ почав оплачувати заборгованість перед «Нафтогазом» – 2,3 млн гривень.
З 5 серпня Одеський припортовий завод відновив роботу після півторарічного простою з квітня 2018 року. Завод запустився за давальницькою схемою роботи з «Агро Газ Трейдинг», яка уклала контракт на переробці 240 млн кубометрів газу, згідно з яким вартість оплати за переробку підвищилася за умови перерахування додатково сплачених коштів на погашення заборгованості перед «Нафтогазом».
У червні 2019 суд зобов’язав Одеський припортовий завод виплатити «Нафтогазу» 2,227 мільярда гривень заборгованості за спожитий природний газ за двома договорами від 2016 року.
У вересні 2016 Кабінет міністрів України прийняв рішення про постачання «Нафтогаз України» 300 млн кубометрів газу на Одеський припортовий завод без урахування наявності заборгованості для запуску підприємства перед його приватизацією.