“Морські бізнес-новини України” звернулись до в.о. голови ДП “Адміністрація Морських портів України” Олександра Григоровича Голодницького за роз’ясненнями щодо готовності державного підприємства до протистояння пандемії.
МБНУ: Нещодавно АМПУ оприлюднила Тимчасову міжвідомчу інструкцію із взаємодії портових служб в якій вимагається користування засобами індивідуального зазисту (ЗІЗ) тощо. Документ своєчасний та корисний. Які суми виділені на придбання ЗІЗ у кожному порту (та Дельта-Лоцман)? Чи освоєні ці суми і як Ви оцінюєте забезпеченість ЗІЗ в філіях АМПУ?
О.Голодницький: Усі працівники ДП «АМПУ» забезпечені необхідними засобами індивідуального захисту в повному обсязі. Особливо це стосується тих, хто безпосередньо контактує з іноземними суднами (перш за все, морські лоцмани) або за своїми посадовими обов‘язками постійно контактує з великою кількістю людей. Зважаючи на продовження карантину, здійснюються додаткові закупівлі ЗІЗ, що дозволить забезпечити потреби працівників АМПУ на найближчі три місяці.
Стосовно обсягів фінансування, яке необхідно для здійснення закупівель, зараз важко визначити очікувану вартість окремих партій необхідних засобів захисту або дезінфекції. Через ажіотажний попит ціни на ринку постійно змінюються. Але все необхідне для роботи та захисту здоров’я персоналу буде закуплено. Це наш пріоритет як службовців таяк відповідальних громадян. Суттєву допомогу на перших порах надавали профспілки філій, за що ми їм щиро вдячні.
В цілому персонал відповідально ставиться до поточної ситуації і до роботи.
МБНУ: Як вплине карантин на роботу АМПУ: чи запроваджується дистанційна робота для окремих працівників?
О.Голодницький: АМПУ продовжує працювати у штатному режимі: здійснюється справляння портових зборів, лоцманські проведення, проводиться днопоглиблення (до речі, з початку року обсяг робіт як власним флотом, так і з використанням потужностей підрядників вже наближається до рекордної відмітки у 2 млнкубометрів.
Карантинні заходи по усьому світу не можуть не відобразитись на економіці, і позитивна динаміка перевалки скорочується. Але за оперативними даними, за підсумком трьох місяців очікуємо зростання обсягів перевалки портовими операторами, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року на рівні близько 10%.
У той же час, ми врахували законодавчі ініціативи, рекомендації МОЗ, керівництва держави та місцевих органів влади та задля убезпечення працівників від поширення інфекції, запровадили можливість дистанційної роботи для певних категорій спеціалістів. Також, бажаючі скористалися правом оформити відпустку.
Проведення нарад на підприємстві переведено в онлайн-формат. Це дозволяє уникнути скупчення людей в одному приміщенні та водночас оперативно вирішувати робочі питання.
МБНУ: Як здійснюється доставка працівників на роботу?
О.Голодницький: Питання логістики детально відпрацьовано як в головному офісі в Києві та Одесі, так і в усіх філіях. Організовано доставку працівників, які не перейшли на дистанційну роботу, з використанням власного автотранспорту підприємства, залученими засобами. Одна з головних вимог при цьому – використання захисних масок.
МБНУ: Скільки суден знаходяться на обсервації на рейді?
О.Голодницький: За час введення протиепідемічних заходів у портах, представники санітарно-карантинних відділів, що підпорядковуються МОЗ, не виявили випадків захворювання на COVID-19 серед членів екіпажів суден, що прибувають в українські морські порти. Отже й потреби ставити судна на обсервацію не було.
МБНУ: Чи змінився час обробки суден в портах по постановки до причалу з початком карантину?
О.Голодницький: Враховуючи те, що кількість суден, що підлягають медичному огляду, збільшилась, а сам огляд іноді здійснюється на рейді, то відповідно і час від прибуття судна до початку вантажних операцій збільшився. Але, в цілому морські порти України працюють у штатному режимі, за виключенням портів Скадовськ та Усть-Дунайськ, де відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 288-р тимчасово закриті пункти пропуску через державний кордон.
МБНУ: Дякуємо.