2019 рік для ДП «ІЗМ МТП» почався в складних умовах: через падіння рівня води в Дунаї та неритмічне залізничне сполучення план з перевалки вантажів за 2018 рік був виконаний на 94,91%. В лютому підприємство працювало за скороченим робочим тижнем, та вже в березні ситуація виправилась, і 26 березня портовики відзвітували про виконання плану за квартал. Після насиченого робочого літа підприємство спіткали нові труднощі: криза металургійної галузі, через що значно зменшилось перевантаження залізорудної сировини. Наприклад, європейські заводи Arcelor Mittal скоротили виробництво на 3 млн тон, а 1,4 тис. працівників одного з найбільших в ЄС комбінатів ILVA відправили у відпустку за власний рахунок.
Труднощі з перевалкою рудної групи вантажів в Ізмаїльському порту відбуваються не вперше. Про те, як портовики впоралися з цією ситуацією у 2009 році, можна прочитати в статті з архівів газети «Дунаєць», – виконати план вдалося за рахунок інших груп вантажів: вугілля, добрив та зернових. Однак навіть тоді підприємство для скорочення витрат переходило на 80% та навіть на 60% графік роботи.
За 10 років, у 2019, ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» опинився в більш складному становищі: через кризу в металургійній галузі значно скоротилися обсяги відвантажених експортних котунів на меткомбінати Європи (1,994 млн. тон у 2019 році в порівнянні з 2,315 млн. тон у 2018 році), внаслідок заборони на транзит вугілля з Росії у 2019 році було перевантажено лише 222,3 тис. тон (у 2018 році – 750 тис. тон), а зернові зараз перевантажує окремий портовий оператор.
Тим не менш, на новорічні свята портовики отримали приємну звістку: річний план з перевантаження виконаний повністю!
Серед основних вантажів – залізорудна сировина (3,272 млн тон), вугілля (222 тис. тон), метали (160 тис. тон), імпортний щебінь (97 тис. тон), добрива (67,8 тис. тон), шрот (96 тис. тон). У 2019 році вдалося вдвічі у порівнянні з 2018 роком збільшити обсяг транзитної залізорудної сировини (245,9 тис. тон), за рахунок чого вдалося перевантажити навіть більше ЖРС, ніж минулого року – 3,272 млн. тон у 2019 році проти 3,156 млн. тон у 2018 році. Також слід відзначити, що в загальному обсязі вантажів все більш вагомими стають «місцеві» вантажі – шрот, олія та щебінь місцевого виробництва. Завдяки тому, що ДП «ІЗМ МТП» надає вигідні умови з перевантаження, місцеві підприємства мають змогу розвивати своє виробництво, що, безумовно, добре впливає на життя в регіоні.