- Вантажообіг Одеського порту в січні-жовтні 2019 р. сягнув позначки 20,7 млн. тонн, що на 3,4 млн. тонн, або на 19,4 % перевищує аналогічний показник 10 місяців минулого року. Позитивна динаміка досягнута по всіх позиціях основної номенклатури вантажів:
– зернових навалом (+29,7 % ),
– наливних (+29,1%),
– металопродукції (+18 %),
– контейнерів (+9,1 %).
Підсумкам виробничої діяльності підприємства у січні-жовтні ц.р. присвятив першу частину своєї сьогоднішньої прес-конференції Денис Карпов – виконуючий обов’язки начальника Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ»).
Далі Д.Карпов інформував журналістів про поточний стан реалізації чотирьох основних інвестиційних проектів порту у 2019 році. Так, за словами керівника ОФ ДП «АМПУ»
– реконструкція естакадного шляхопроводу, який з’єднує берегові вантажні термінали з Сухим портом, виконана на 17%;
– будівництво причалу 1-з Андросовського молу увійшло у завершальну стадію і має бути закінчене вже у першому кварталі наступного року;
– на реконструкції причалу №7 Карантинної гавані виконано 80 % робіт за першим пусковим комплексом;
– у будівництві нового контейнерного терміналу на Карантинному молу намітились обнадійливі перспективи.
– Проект «Карантинний мол» – це довгобуд, однак в цьому році оператор терміналу доволі активно проводить роботи за третім і четвертим пусковими комплексами, – розповів Д.Карпов. – … Четвертий – це будівництво складських площ у тилу причалу 2-к, який був зданий в експлуатацію в жовтні 2014 р. Сьогодні ми разом з інвестором – компанією «КТО», проробляємо варіанти прискорення реалізації проекту. Під цим кутом зору розглядається в тому числі і пропозиція концесії…
Прес-конференція керівника ОФ ДП «АМПУ» співпала у часі з основною фазою операції по бонуванню аварійного танкера-бункерувальника DELFI, якого в ніч на 22 листопада штормовою хвилею викинуло на мілину в районі одеського пляжу «Дельфін». Кільце з 300 метрів бонових загороджень навколо аварійного судна встановлювали спеціалізовані команди адміністрації порту і Військово-Морських Сил України. Зважаючи на великий громадський резонанс навколо подій з т/х DELFI, Д.Карпов поділився з журналістами найсвіжішою інформацією з місця події та планом невідкладних заходів ОФ ДП «АМПУ» з метою мінімізації ризику екологічної катастрофи у прибережних водах Одеси.
– Отримавши інформацію про неконтрольований дрейф танкера у напрямку акваторії порту, нами були вжиті превентивні заходи… для того, щоб не було зіткнення дрейфуючого судна з суднами на рейді – продовжив Д.Карпов. – Коли танкер сів на мілину, адміністрація порту, у відповідності до вимог нормативних документів, … виставила вздовж берегової лінії 140 метрів бонового загородження. Таким чином нам вдалось оперативно локалізувати вилив нафтопродуктів і не допустити глобалізації забруднення… Сьогодні вранці, о 9:15, буксир, човен водолазної служби і два плавзасоби ВМС вийшли з порту у напрямку місця аварії з метою встановлення бонового загородження навколо корпусу танкера, на випадок ймовірного повторення витоку нафтопродуктів у море. Якщо таке трапиться, забруднюючі речовини не вийдуть за межі бонового кордону і будуть зібрані і утилізовані силами і засобами адміністрації порту…
Задля визначення ступеню критичності загроз, які несе аварія т/х DELFI, адміністрація порту планує у стислі строки організувати водолазне обстеження корпусу судна, відзначив далі в.о. начальника адміністрації порту. Для зовнішнього обстеження перешкод немає ніяких, окрім погодних умов. Обстеженню внутрішніх відсіків танкера передуватимуть дегазація, замивка і зачистка цих відсіків.