- Згідно з даними АМПУ, за 10 місяців українські порти і термінали переробили 812 тис. TEU. Майже дві третини цього об’єму – 531,1 тис. TEU перевалив Одеський порт. Це 70 % усього контейнерного ринку України.
При цьому безперечним лідером є дочірнє підприємство німецького концерну HHLA «Контейнерний Термінал Одеса» (322,6 тис. TEU, +20 % до аналогічних показників 2018 р.). На долю компанії припадає 40% усіх контейнерів, що переробляються на вітчизняному ринку. За підсумками 2018 р. ДП “КТО” зайняв третє місце серед портів і терміналів Чорноморського регіону.
Компанія постійно розвивається і продовжує інвестувати в реалізацію проекту «Карантинний мол». Іноземні інвестиції в цей проект складають більше 100 млн. євро. Сьогодні в тилу причалу 2-к активно ведеться будівництво двох нових складських територій, загальною площею 6 га на 2900 контейнерів. Один майданчик (2 га) вже введений в експлуатацію, ще 4 га знаходяться у стадії освоєння. На цих майданчиках планується встановити 3 тилових перевантажувача RTG. Загальна сума інвестицій складе більше 20 млн. євро.
Другий за обсягами перевалки контейнерів – портовий оператор ТОВ «Бруклин-Київ Порт». Доля компанії на українському ринку складає 26,3 %. Біля причалів Хлібної гавані портовий оператор приймає судна, місткістю понад 10 тис. TEU свого засновника – світового перевізника CMA CGM.
Попри те, що за підсумками 10 місяців колектив БКП понизив свої показники порівняно з аналогічним періодом 2018 р. (208,5 тис. TEU проти 217 тис. TEU в 2018 р.), компанія продовжує розвивати свої потужності, оновлює парк перевантажувальної техніки. Зокрема, цього літа придбані 10 сідельних тягачів Terberg. Оскільки стивідор оперує віддаленими від причалу територіями (судноверфі «Україна» ДП “Одеський порт” та колишнього Одеського цукрорафінадного заводу), у роботі інтенсивно задіяний 21 тягач.
У листопаді на 42-43 причалах Хлібної гавані, згідно з графіком, планується обробити чотири 300-метрові контейнеровози ліній CMA CGM і Cosco та 3 судна щотижневого сервісу BSMAR. Так, 13 листопада під вантажні операції став 300-метровий контейнеровоз COSCO SHIPPING PANAMA (всього більше 3000 операцій). За прогнозами, в листопаді у БКП очікують перевалку контейнерів на рівні 25 тис. TEU.
На XIII Міжнародному «Чорноморському контейнерному саміті», який відбувся у вересні в Одесі, прозвучала фраза про те, що в нинішньому році українські порти зможуть перевалити 1 млн. TEU, тобто повторити рівень перевалки контейнерів докризового 2007 р. Залишилося почекати якихось півтора місяці, щоб переконатися, чи збудуться ці прогнози.
Прес-служба адміністрації Одеського порту