У наступному році Адміністрація морських портів планує зосередитися на завершенні розпочатих раніше проєктів капітального будівництва у портах, а також приділити особливу увагу модернізації обладнання та спеціалізованого флоту, необхідного для виконання основних завдань підприємства – забезпечення безпеки мореплавства та підтримки паспортних глибин. Про це керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс повідомив під час обговорення концепції корпоративної стратегії та проєктуфінансового плану держпідприємства з представниками портового співтовариства в Американській торговельній палаті України 11 листопада.
«У 2020 році АМПУ будезавершувати розпочаті ранішепроєкти, а також реалізовувати заходи з підвищення безпеки судноплавства та розвитку акваторій. Зокрема, виконання міжнародних зобов’язань України з розробки та погодження ТЕО створення глибоководного суднового ходу «Дунай-Чорне море», модернізацію річкової інформаційної системи на Дніпрі та Прип’яті до кордону з Республікою Білорусь, враховуючи плани розвитку річкового маршруту Е-40. Також ми плануємо закупівлю нового землесосу із залученням кредитних коштів, та промірного й лоцманського катерів», – зазначив Райвіс Вецкаганс, презентуючи бізнесу основні положення фінплану підприємства на наступний рік.
Він також додав, що у 2019 році АМПУ провело ремонт значної частини власного днопоглиблювального флоту, що дозволить у наступному році майже втричі – до 4,6 млн куб. м – збільшити обсяги днопоглиблення в українських портах власними силами. Закупівля нового землесосу у 2020-му дозволить у майбутньому забезпечити майже 100% виконання експлуатаційного днопоглиблення в українських портах власним флотом АМПУ, що у декілька разів дешевше ніж із залученням підрядників.
Голова наглядової ради АМПУ Дмитро Барінов, в свою чергу, запевнив представників портового співтовариства, що усі рішення щодо напрямків інвестицій та конкретних проєктівна 2020 та прийдешні роки прийматимуться з огляду на їх економічну ефективність та доцільність для розвитку портів.
Паралельно із збільшенням обсягу капінвестиційАМПУ планує скорочувати власні адміністративні витрати. Так фонд оплати праці на наступний рік менеджмент держпідприємства має намір зменшити більш ніж на 180 млн грн за рахунок оптимізації бізнес-процесів та чисельності працівників центрального апарату та філій.
Також Адміністрація морських портів України ініціює перегляд джерел фінансування деяких витрат, які зараз включені у фінансовий план підприємства, але не мають прямого відношення до основного функціоналу АМПУ. Зокрема, йдеться про утримання КП «Морська пошуково-рятувальна служба»в обсязі понад 200 млн грн на рік, а також проведення днопоглиблення на внутрішніх водних шляхах – ще понад 150 млн грн Визначення державою на законодавчому рівні інших джерел фінансування дозволить направити вивільнені кошти або на капітальні інвестиції, або розглянути можливість відповідного зниження ставок портових зборів.
Ці ініціативи також є складовими концепціїКорпоративної стратегії АМПУ до 2025 року, яка передбачає зміну ролі підприємства з «утримувача активів» та донора бюджету на компанію, що забезпечує розвиток портів, покращення якості послуг та активно співпрацює з портовим співтовариством.